از نگرانی مربیان پیش‌دبستانی تا پیگیری احتساب سوابق حق‌التدریسی‌ها/حاشیه‌های حضور فانی در مدرسه کهریزک

صبح امروز علی‌اصغر فانی؛ وزیر آموزش و پرورش با حضور در مدرسه ابتدایی شهیدان تقی‌زاده در منطقه کهریزک از معلمان این مدرسه تجلیل کرد.

به گزارش ایسکانیوز و به نقل از ایلنا، در حاشیه این مراسم معلمان این مدرسه توانستند؛ مشکلات خود را با وزیر آموزش و پرورش در میان بگذارند.یکی از معلمان از وضعیت حق‌التدریس‌ها و معلمان پیش‌دبستانی ابراز نگرانی کرد.

او پیشنهاد داد؛ شرایطی فراهم شود که معلمان بدون آزمون وارد دانشگاه فرهنگیان شوند و بتوانند در مقطع کار‌شناسی ارشد تحصیل کنند.

معلم دیگری گفت: به تازگی کارمند پیمانی آموزش و پرورش شده‌ام، اما متاسفانه سوابق ۱۰ سال فعالیتم به صورت حق‌التدریس در آموزش و پرورش محاسبه نشده است.یکی دیگر از معلمان تقاضا کرد که افزایش حقوق فرهنگیان و پرداخت مطالبات آن‌ها رسانه‌ای نشود.

یکی دیگر از معلمان به سفر اخیر رئیس جمهور و دریافت کارنامه خود در دوران ابتدایی به عنوان یک هدیه معنوی اشاره کرد و گفت: در این منطقه اسناد و کارنامه‌های زیادی وجود دارد که در شرایط مناسبی نگهداری نمی‌شود و لازم است؛ یک موزه‌ای ساخته شود تا در این منطقه اسناد و مدارک تحصیلی و سخت‌افزارهایی که قبلاً استفاده می‌شد، در آن محل جمع‌آوری شود.

یکی از معلمان خطاب به وزیر آموزش و پرورش گفت: امیدوارم لطف جنابعالی شامل حال مربیان پیش‌دبستانی شود، البته خوشبختانه امسال در این منطقه با عنوان مربی پیش‌دبستانی به کار گرفته شده‌ام؛ اما تاکنون هیچگونه مزایایی دریافت نکرده‌ام، آیا امکان استخدام برای مربیان وجود دارد یا خیر؟

پس از پایان صحبت‌های معلمان بانیان، ساخت مدرسه شهیدان تقی‌زاده عنوان کردند که برای تمامی معلمان این مدرسه وام ۱۰ میلیونی به عنوان کمک هزینه زندگی یا خودرو در نظر گرفته می‌شود.

وزیر آموزش و پرورش با شنیدن صحبت‌های معلمان این مدرسه خطاب به آن‌ها گفت: خدا را شاکریم که توانستیم فرهنگ امنیتی را به امنیت فرهنگی در دولت تدبیر و امید تبدیل کنیم و بر این باور هستیم که همین انتقادات کار را پیش می‌برد.وی با اشاره به اینکه برادران شهید تقی‌زاده بانیان این مدرسه تاکنون قریب به ۲۵ مدرسه را به بهره‌برداری رسانده‌اند، گفت: بیش از ۱۰۰ هزار کلاس درس توسط خیرین بعد از انقلاب ساخته شده است، در حالی که هم اکنون ۵۰۰ هزار کلاس درس داریم و ۲۰ درصد این کلاس‌ها توسط خیرین ساخته شده است و این نشان می‌دهد که مردم نظام و جمهوری اسلامی را قبول دارند وبه راحتی برای آن هزینه می‌کنند.فانی درباره چرایی عدم احتساب سابقه خدمت نیروهای حق‌التدریس توضیح داد و گفت: قوانین کشور محدودیت‌هایی را ایجاد کرده است و تعدادی از همکاران فعلی ما که سابقه حق‌التدریس کمتر از ۲۴ ساعت را داشتند، دچار مشکل شده‌اند و ما در حال پیگیری این موضوع از سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی هستیم.

وزیر آموزش و پرورش همچنین درباره وضعیت مربیان پیش دبستانی گفت: مجلس شورای اسلامی در مردادماه سال گذشته تصویب کرد که آموزش و پرورش بر حسب نیاز و رشته‌های مرتبط، مربیان پیش‌دبستانی را به کار بگیرد.وی ادامه داد: اما در خصوص تبدیل وضعیت مربیان پیش‌دبستانی و استخدام آن‌ها ذکر این نکته ضروری است؛ که استخدام حتماً باید از طریق برگزاری آزمون صورت بگیرد؛ هرچند که در سال‌های گذشته بدون ضابطه افرادی وارد آموزش و پرورش شدند.

فانی گفت: رئیس جمهور بار‌ها اعلام کرده است که دولت راستگویان و پاک‌دستان را تشکیل می‌دهیم و ما براساس قوانین عمل می‌کنیم.وی همچنین از برگزاری آزمون استخدامی در سال ۹۵ به محض اخذ مجوز از سازمان مدیریت خبر داد و گفت: عزیزانی که سابقه خدمت در آموزش و پرورش دارند به عنوان مربی یا هر عنوان دیگری، در آزمون امسال و سال‌های آینده در اولویت هستند.

او ادامه داد: مشکلات معیشتی فرهنگیان موضوع یکی دو سا قبل نیست و از قبل از انقلاب نیز وجود داشته و بار‌ها اعتراض معلمان را شاهد بودیم و فرهنگیان حتماً انتظار ندارند که مشکلات ۵۰، ۶۰ ساله اخیر ظرف دو سه سال حل شود.فانی اضافه کرد: در دو سه سال اخیر که شاهد کاهش تورم در کشور بودیم و ما در افزایش نسبت به تورم خیلی جلو‌تر هستیم. امروز فرهنگیان معتقدند اقداماتی که دولت تدبیرو امید انجام داده اقدامات قابل دفاعی بوده است.

105105

کد خبر: 640296

وب گردی

وب گردی