توضیح بانک مرکزی درباره خرید نرم افزار SAS

بانک مرکزی اعلام کرد نرم افزار آمریکایی SAS که برای تحلیل داده های آزمایشی خریداری شده است، برای سامانه های حساس بانکی تهدید امنیتی ندارد.

به گزارش ایسکانیوز، بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران با توجه به اخبار منتشر شده در برخی رسانه ها درباره عقد قرارداد با یک شرکت آمریکایی و ابراز نگرانی در مورد نشت اطلاعات، تاکید کرد نرم افزار SAS یک نرم افزار تحلیل آماری و مدلسازی عمومی است که داده های آزمایشی و غیرحساس را تحلیل می کند و به کارشناسان امکان مدلسازی فرایندهای تشخیص را در محیط ایزوله می دهد.
این نرم افزار روی سامانه های برخط و داده های اصلی نصب نمی شود و هیچ تهدید امنیتی را متوجه سامانه های حساس بانکی نمی کند.
بر پایه این گزارش، این قرارداد نه با شرکت آمریکایی بلکه با یکی از نمایندگان رسمی این شرکت بسته شده است که مدیریت و مالکیت صد درصد ‌ایرانی دارد.
شرکت شاپرک (شبکه الکترونیک پرداخت کارت) از رسانه ها خواست پیش از انتشار اخبار و ایجاد نگرانی در سطح جامعه، با مشاوره گرفتن از کارشناسان و مطالعه عمومی در مورد موضوع بحث، تحلیل دقیق تری از موضوع ارائه کنند.
چندی پیش در رسانه‌های داخلی عنوان شد شرکت شبکه الکترونیکی پرداخت کارت (شاپرک) از شرکت‌های وابسته به بانک مرکزی، برای کشف تخلف در سیستم بانکداری الکترونیک با یک شرکت آمریکایی قراردادی برای خرید یک نرم‌افزار حیاتی منعقد کرده است.

401/601

کد خبر: 640348

وب گردی

وب گردی