۳ دانشگاه برتر مرجع علمی همکاری با کشورهای خارجی شدند

وزارت علوم مسئولیت ملی همکاری علمی با کشورهای فرانسه، روسیه، آلمان و ایتالیا را به ترتیب به دانشگاههای امیرکبیر، تهران، علم وصنعت و معاونت پژوهشی وزات علوم واگذار کرد.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از مهر، حسین سالار آملی در خصوص واگذاری مرجعیت علمی و همکاری با برخی از کشورهای خارجی توسط دانشگاه های برتر گفت: وزارت علوم دراین خصوص یک تقسیم کار ملی انجام داده است.

او گفت: وزارت علوم در این راستا مسئولیت ملی همکاری علمی با دانشگاه فرانسه را به دانشگاه صنعتی امیرکبیر واگذار کرده است بر این اساس تمام همکاری‌های علمی ایران با فرانسه از طریق این دانشگاه صورت خواهد گرفت.

رئیس مرکز همکاری‌های بین الملل وزارت علوم افزود: همچنین دانشگاه تهران مسئول همکاری علمی با کشور روسیه، دانشگاه علم و صنعت مسئول همکاری علمی با کشور آلمان، معاونت پژوهشی وزارت علوم مسئول همکاری علمی با کشور ایتالیا هستند.

او گفت: وظیفه آنها این است که روند کلی فعالیت‌ها را زیر نظر داشته و براساس سیاست ها کلان وزارت علوم و معاونت بین الملل وزارت علوم فعالیت کرده و اطلاعات لازم را جمع آوری کنند تا وارد مرحله عمل و اجرا شویم.

سالار آملی درباره اینکه تا کنون چه تعداد قرارداد همکاری علمی با کشورهای خارجی منعقد شده است افزود: قرارداد همکاری ها بسیار گسترده است. درسال ۹۴، حدود ۱۴۰ پروژه تحقیقاتی منعقد و آغاز نیز شده و همچنین سه ابر پروژه با کشورهای مختلف داشته ایم که فرایند آن نیز آغاز شده و امیدواریم به نتیجه برسد.

20104

کد خبر: 640412

وب گردی

وب گردی