دادگاه آمریکا همدست تمام جاسوسی های دولت در سال ۲۰۱۵

یک دادگاه محرمانه آمریکا که به درخواست‌های دولت برای تایید جاسوسی‌های الکترونیکی برای اهداف اطلاعاتی خارجی مجوز می‌دهد، حتی یک درخواست دولت اوباما در سال ۲۰۱۵ میلادی برای جاسوسی الکترونیکی را رد نکرده است.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از تسنیم، یک سند وزارت دادگستری آمریکا نشان می‌دهد که دادگاه اطلاعات جاسوسی خارجی آمریکا موسوم به اف آی اس سی، در سال 2015 میلادی بیش از 1457 درخواست برای جاسوسی از طرف آژانس امنیت ملی و پلیس فدرال دریافت کرده تا مجوز لازم برای جاسوسی از مکالمات و ارتباطات مخابراتی را صادر کند.

در سال 2014 میلادی نیز این دادگاه بیش از 1379 درخواست دریافت کرده بود و با هیچ یک از آنها مخالفت نکرده است.

دادگاه جاسوسی و اطلاعات خارجی در سال 1978 میلادی توسط کنگره آمریکا تاسیس شد. از زمان تشکیل، این دادگاه 11 درخواست را رد و بیش از 33942 درخواست را تایید کرده و 504 درخواست جاسوسی و نظارت را نیز اصلاح نموده است.

فعالان آزادی‌های مدنی بارها ضمن انتقاد از عملکرد این دادگاه، آن را یک تایید کننده نهایی برای فعالیت‌های جاسوسی دولت آمریکا ارزیابی می‌کنند. مقام‌های دولت آمریکا اینطور استدلال می‌کنند که وزارت دادگستری نسبت به درخواست‌های مطرح شده مراقب و محتاط بوده و برخی از این درخواست‌ها به طور کلی توسط دادگاه اصلاح شده است.

این دادگاه متشکل از 11 قاضی فدرال است. این دادگاه در سال 2015 میلادی نیز 80 درخواست مطرح شده از سوی دولت آمریکا را اصلاح کرده است. این رقم در سال 2014 میلادی به 14 مورد رسیده بود.

302302

کد خبر: 640440

وب گردی

وب گردی