درخواست وزیر نیرو از مردم برای صرفه جویی در مصرف برق در میانه روز

هر چند قرار است امسال 2 هزار مگاوات نیروگاه جدید وارد مدار شود اما انتظار می رود مردم با کاهش مصرف در ساعت های میانی روز، وزارت نیرو را در گذر از تابستان بدون خاموشی یاری کنند.

به گزارش خبرگزاری ایسکانیوز، حمید چیت چیان امروز (دوشنبه) در جمع خبرنگاران با اشاره به در پیش بودن فصل گرما اظهار داشت: اوج مصرف برق در سال گذشته 40 هزار و 177 مگاوات بود و پیش بینی می شود امسال به بیش از 52 هزار مگاوات افزایش یابد.


به گفته این مقام مسئول، در صورت خارج شدن کشور از رکود و فعال شدن صنایع و کارخانجات، مصرف برق بیش از این مقدار می شود.
وی افزود: ظرفیت کنونی اسمی نیروگاه های کشور 74 هزار و 300 مگاوات است و امید می رود با توجه به بارش های خوبی که در بخش های مختلف کشور شاهد آن بودیم، امسال بتوانیم از نیروگاه های برقابی تولید برق بیشتری داشته باشیم.


چیت چیان ادامه داد: قرار است امسال 2 هزار مگاوات نیروگاه جدید نیز وارد مدار شود که در این صورت توان پاسخگویی به نیاز برق مصرفی افزایش می یابد.


وی یادآورشد: همکاران وزارت نیرو در شرکت های برق منطقه ای و شرکت های توزیع برق، فعالیت های گسترده ای برای مدیریت بار و مصرف انرژی انجام داده و یا در دست اقدام دارند؛ همچنین قرار است از همه ظرفیت های تولید برق در کارخانجات، بیمارستان ها، اداره ها و... به عنوان برق اضطراری نیز استفاده کرده و برق تولیدی آنها را وارد مدار کنیم.


وزیر نیرو خاطرنشان ساخت: با تدابیر اندیشیده شده انتظار می رود تابستانی بدون خاموشی را سپری کنیم اما شرط اصلی و مهم آن، کنترل و مدیریت مصرف برق توسط مصرف کنندگان است.


وی به ساعت های اوج مصرف در روز (12 تا 16) و ساعت های اوج مصرف در شب (غروب آفتاب تا دو ساعت پس از آن) اشاره کرد و خواستار کاهش مصرف برق در این ساعت ها توسط مردم شد.


به گفته چیت چیان، گرم تر شدن هوا سبب کاهش قدرت تولید برق نیروگاه ها می شود؛ همچنین استفاده از تجهیزات سرمایشی در ساعت های بعدازظهر بالا می رود و به همه این دلایل، نیازمند کنترل بیشتری بر مصرف برق در ساعت های میانی روز هستیم.

404/602

کد خبر: 640445

وب گردی

وب گردی