انعقاد تفاهم‌نامه همکاری بین پژوهشگاه مواد و انرژی ایران و دانشگاه مالایا

مسئول امور بین‌الملل پژوهشگاه مواد وانرژی ایران مستقر در استان البرز گفت: تفاهم نامه همکاری بین پژوهشگاه و دانشگاه مالایا کشور مالزی در زمینه فعالیت‌های علمی، پژوهشی، فناوری و آموزشی برای مدت پنج سال منعقد شد.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از ایسنا، نیما نادری گفت: این تفاهم‌نامه با هدف تبادل اعضای هیأت علمی در زمینه فعالیت‌های تحقیقاتی و آموزشی، مشارکت در توسعه برنامه‌های درسی، برگزاری دوره‌های مشترک در مقطع تحصیلات تکمیلی، ایجاد فرصت‌های مطالعاتی، برگزاری دوره‌های آموزشی کوتاه مدت در حوزه مواد پیشرفته و انرژی‌های تجدیدپذیر، برگزاری سمینارها، کنفرانس‌ها و کارگاه‌های آموزشی و دیگر فعالیت‌های علمی و تحقیقاتی مورد درخواست طرفین به امضای دکتر محمد مهدی هادوی، رئیس پژوهشگاه مواد و انرژی و پروفسور داتو محمد امین جلال الدین رئیس دانشگاه مالایا رسید.

مسؤول امور بین‌الملل پژوهشگاه با بیان اینکه دانشگاه مالایا با بیشتر دانشگاه‌های تراز اول جهان تفاهم نامه همکاری امضا کرده است، گفت: مفاد این تفاهم نامه در آینده نزدیک اجرایی می‌شود.

او افزود: دانشگاه مالایا، یکی از بهترین دانشگاه‌های مالزی با موقعیتی برجسته در سطح دنیاست. این دانشگاه در سال 2013 در رتبه‌بندی دانشگاه‌های دنیا در رتبه 167 و در سال 2014 در رتبه 151 قرار گرفت و از آنجا که مدرک این دانشگاه در تمام کشورهای دنیا ارزشیابی ‌شده و قابل قبول است، یکی از پرطرفدارترین دانشگاه‌ها در مالزی برای دانشجویان خارجی است.

نادری در پایان گفت: دانشگاه مالایا با تکیه بر تحقیقات فشرده در گستره‌ای از علوم گوناگون در سال 2006، از طرف دولت مالزی به عنوان یک مرکز تحقیقاتی شناخته شد وهمچنان به صورت بسیار فعال در پروژه‌های گوناگون تحقیقاتی و صنعتی فعالیت می‌کند. در پی این سیاست، چندین مرکز پژوهشی در این دانشگاه به انجام امور تحقیقاتی با کیفیت عالی اختصاص یافته‌اند.

20104

کد خبر: 640467

وب گردی

وب گردی