شب داستان نویسان معاصر آلمانی زبان  برگزار می شود

مجله فرهنگی هنری بخارا با همکاری انجمن فرهنگی اتریش، بخش فرهنگی سفارت آلمان و سفارت سوئیس در ایران شب داستان نویسان معاصر آلمانی¬زبان را برگزار می کنند.

به گزارش ایسکانیوز،هر سال به مناسبت برگزاری نمایشگاه بین المللی کتاب تهران نویسندگانی از کشورهای آلمانیزبان به ایران می¬آیند و با همکاری مجله بخارا طی مراسمی در کانون زبان و ادبیات فارسی بخشهایی از آثار خود به همراه ترجمه فارسی آنها را میخوانند و در کنار آن با شرکت کنندگان درخصوص مسائل ادبی سخن میگویند.
در مراسم امسال از کشور اتریش خانم آنا بار حضور دارد. این نویسنده متولد سال 1973 در زاگرب، اهل اتریش است و در دانشگاههای وین و کلاگنفورت تئاتر تحصیل کرده است. ایشان در سال 2008 در کلاگنفورت رساله دکتری خود را ارائه داده است. خانم بار رمانی با عنوان رنگ انار در سال 2015 منتشر کرده و تا کنون جوایز ادبی فراوانی همچون جایزه شعر کرنتنر در سال 2012 و جایزه انجمن نویسندگان کرنتنر در سال 2014 را دریافت کرده است.
از کشور آلمان خانم اوولا لنتسه در این مراسم حضور خواهد یافت. ایشان در سال 1973 در مونشنگلادباخ متولد شده و در رشته موسیقی و فلسفه در کلن تحصیل کرده است. از خانم لنتسه تاکنون رمانهای بسیاری همچون شهر بیپایان، باقیماندۀ اندک مرگ، آرخانو و خواهر و برادر منتشر شده است. خانم لنتسه همچنین در حوزه ترجمه فعال است و تا کنون جوایز بسیاری همچون جایزۀ رلف دیتر برینکمان در سال 2003، جایزه مرکز دانشجویان آلمانی در ونیز در سال 2014 و جایزۀ دمشق را در سال 2009 دریافت کرده است.
نویسندۀ سوئیسی حاضر در این مراسم آقای پتر اشتام است که بسیاری از آثار او به فارسی ترجمه شده است. آقای اشتام پیش از این نیز به ایران سفر کرده است. او متولد 1963 است و در دانشگاه زوریخ تحصییل و در کشورهای مختلفی زندگی کرده است. از آثار ترجمه شدۀ او میتوان به روزی مثل امروز، یخبندان سیاه، آسمان خیس، ماه یخزده، آگنس و تمام چیزهایی که جایشان خالی است اشاره کرد.

شب داستان نویسان معاصر آلمانی زبان با حضور سه نویسنده از کشورهای آلمانیزبان، آنا بار، اوولا لنتسه و پتر اشتام در عصر چهارشنبه 15 اردیبهشت 1395، ساعت 17 در خیابان ولیعصر، سه راه زعفرانیه، خیابان عارف نسب، شماره 13 کانون زبان پارسی برگزار می شود.

507502

کد خبر: 640470

وب گردی

وب گردی