قائم مقام انتظامی سازمان نظام پزشکی ایران با بیان اینکه 22 حکم برای پزشکان زیرمیزی بگیر صادر شده است، گفت: در حال حاضر میزان زیرمیزی در برخی از استان های کشور به صفر رسیده است، اما همچنان زیرمیزی در حوزه درمان وجود دارد.

به گزارش ایسکانیوز و به نقل از ایرنا محسن خلیلی گفت : اگرچه در خیلی از استان ها زیر میزی به صفر رسیده و در برخی از استان ها بسیار کم شده، اما مواردی از وجود زیرمیزی در سال 94 داشته ایم.
او گفت: سامانه 1690 به عنوان یک مرجع برای اعلام شکایات مردم در بخش درمان است و بسیاری از مردم شکایات خود مبنی بر زیرمیزی گرفتن پزشکان را به این سامانه اطلاع می دهند.
او گفت: حدود 500 مورد تماس در سال گذشته با این سامانه برقرار شده که 90 درصد این تماس ها برای اعلام از نارضایتی و رسیدگی به مشکلات درمانی مردم بوده است و حدود 40 مورد شکایت برای زیرمیزی بوده است.
خلیلی گفت: شکایات مردم به ویژه در موضوع زیرمیزی در ستاد 1690 و دادسرای مربوط به سازمان نظام پزشکی مورد رسیدگی قرار گرفت که در نهایت 27 مورد از شکایات مربوط به زیرمیزی گرفتن پزشکان تایید شد.
قائم مقام انتظامی سازمان نظام پزشکی ادامه داد: همچنین در نهایت 22 مورد از شکایات مربوط به زیرمیزی منجر به صدور حکم شده و به همین خاطر پزشکان زیرمیزی بگیر از سه ماه تا یکسال محروم از کار می شوند.

22 مورد از شکایات مربوط به زیرمیزی منجر به صدور حکم شده و به همین خاطر پزشکان زیرمیزی بگیر از سه ماه تا یکسال محروم از کار می شوند


خلیلی اضافه کرد: به منظور جلوگیری از فعالیت پزشکان محروم از کار طبابت، به مراکز درمانی سطح کشور محرومیت این افراد از کار اعلام شده است.
او گفت: اغلب مردم از وجود سامانه 1690 و اعلام شکایات خود اطلاع دارند و 90 درصد تماس ها مربوط به مشکلات درمانی آنان است و خواستار رسیدگی به مشکلات خودشان هستند.
همچنین ایرج خسرونیا رئیس هیات بدوی رسیدگی به شکایات پزشکی هفته گذشته در یک نشست خبری از کاهش میزان شکایت های مربوط به موضوع زیرمیزی گرفتن پزشکان خبر داد و گفت: مجموع شکایات مربوط به حوزه پزشکی از آبان ماه سال 1393 تا پایان اسفندماه سال گذشته بیش از 10 هزار مورد بود که از این میزان 10 درصد به زیرمیزی پزشکان مرتبط می شد که این میزان نیز پس از رسیدگی کارشناسان وزارت بهداشت به کمتر از چهار درصد رسید.

مجموع شکایات مربوط به حوزه پزشکی از آبان ماه سال 1393 تا پایان اسفندماه سال گذشته بیش از 10 هزار مورد بود که از این میزان 10 درصد به زیرمیزی پزشکان مرتبط می شد که این میزان نیز پس از رسیدگی کارشناسان وزارت بهداشت به کمتر از چهار درصد رسید


خسرونیا افزود: به طور کلی شکایات مربوط به زیرمیزی پزشکان به یک تا 2 درصد کل شکایات حوزه پزشکی کاهش یافته است اما در مقابل شکایت از بیمارستان ها به خاطر هزینه های درمانی و بستری افزایش داشته اشت.
وی تاکید کرد که هیچ پزشکی حق گرفتن مبلغی از بیمار را در خارج از بیمارستان ندارد و همه پزشکان حتی پزشکان بسیار معروف و برجسته در مقابل قانون یکسان هستند، ادامه داد: مواردی از محکومیت پزشکان به نام داشته ایم که طی آن به سه تا 6 ماه محکوم شده اند.
105105

کد خبر: 640506

وب گردی

وب گردی