تیم دانشگاه آزاد اسلامی، نماینده شمشیربازی ایران در المپیک ریو

نمایندگان شمشیر بازی ایران در بازی های المپیک ریو 2016 را بیشتر بشناسید.

به گزارش ایسکانیوز، نگاهی به نمایندگان شمشیر بازی ایران در بازی های المپیک ریو:

مجتبی عابدینی :

عابدینی شورمستی (زاده ۲۵ مرداد ۱۳۶۳) عضو تیم ملی شمشیربازی ایران در اسلحه سابر است.

المپیک تابستانی ۲۰۱۲ :
وی با قهرمانی در مسابقات انتخابی المپیک تابستانی ۲۰۱۲ در کشور ژاپن به المپیک لندن راه یافت. در المپیک، در سابر مردان و نخستین بازی در برابر فلورین زالومیر از رومانی با نتیجه ۱۵ بر ۷ شکست خورد و در رتبه ۳۶ قرار گرفت.

بازی‌های آسیایی :
او در بازی‌های آسیایی ۲۰۱۰ کره جنوبی، اینچئون توانست به همراه علی پاکدامن، محمد رهبری و فرزاد باهر پس از شکست تیم شمشیربازی سابر از کشور چین به دیدار نهایی راه یابد. در مسابقه پایانی با شکست برابر تیم کشور میزبان به جایگاه دوم و نشان نقره مسابقات دست پیدا کرد.

مسابقات ۲۰۱۵ لهستان :
مجتبی عابدینی در مسابقات کلاس آ لهستان با غلبه بر نماینده کره جنوبی که عنوان قهرمانی جهان را در اختیار دارد به جمع هشت بازیکن برتر این رقابت‌ها صعود کند. عابدینی که پس از صعود مستقیم از مرحله مقدماتی موفق شده بود با غلبه قهرمان المپیک از روسیه یک مرحله دیگر صعود کند، با برتری مقابل حریف کره‌ای که به جمع هشت بازیکن برتر مسابقات کلاس آ لهستان صعود کرد.

علی پاکدامن:

سید علی پاکدامن اسماعیل‌زاده (زاده ۱ شهریور ۱۳۶۹) ورزشکار تیم ملی جمهوری اسلامی ایران در رشته شمشیربازی، اسلحه سابر است.
بازی‌های آسیایی:
او در بازی‌های آسیایی ۲۰۱۰ کره جنوبی، اینچئون توانست به همراه مجتبی عابدینی، محمد رهبری و فرزاد باهر پس از شکست تیم شمشیربازی سابر از کشور چین به دیدار نهایی راه یابد. در مسابقه پایانی با شکست برابر تیم کشور میزبان به جایگاه دوم و نشان نقره مسابقات دست پیدا کرد.

افتخارات :
قهرمانی آسیا
نقره شانگ های ۲۰۱۳ سابر تیمی
برنز ماکایاما ۲۰۱۲ سابر تیمی
برنز سوون ۲۰۱۴ سابر انفرادی

604/601

کد خبر: 640515

وب گردی

وب گردی