واحد کرج در سال جاری جذب دانشجوی خارجی را گسترش می دهد

جلسه گرامیداشت روز معلم با حضور دکتر میرزا رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان البرز، حجت الاسلام والمسلمین فرید مسئول دفتر نهاد مقام معظم رهبری، دکتر یعقوبی رئیس دبیرخانه هیات امنای دانشگاه استان، معاونین، روسای دانشکده ها  و جمعی از استادان این دانشگاه برگزار شد.

به گزارش ایسکانیوز، ابتدا مسئول دفتر نهاد مقام معظم رهبری ضمن تبریک به مناسبت گرامیداشت روز معلم ایراد سخنرانی پرداخت و گفت:«دعوت معلم دعوت به خدا و دعوت به عبودیت است، که خداوند متعال می‌فرماید: بخوان، بخوان آنچه را که مرکز ثقل هستی و جهان هستی است. خدا را بخوان تا هویت و ماهیت خود را بشناسی ؛ بخوان تا زیبا شوی ؛ بخوان تا نورانیت پیدا کنی».

حجت الاسلام و المسلمین فرید گفت: «خدا خودش نور است و با شناخت او، تو به سا حل نور می‌رسیم جهل بر طرف می شود و با اخلاق خوب ، روح و روان انسان‌ها مطهر و پاک میشود. بنابراین اگر علم وآگاهی نباشد انسان خود و خدای خود را نمی شناسد و عبودیت و ستایش نیز مطرح نمی شود؛ لذا خیر و برکت در علم وآگاهی است».

وی ضمن نثار صلوات به ارواح معلمانی که در قید حیات نیستند و تحسین معلمان حاضر افزود:«معلم گوهر نایاب و فروغ جاویدان هستی است. معلم دلش شفاف و سینه اش پر از مهر و صفاست. وی بالاترین ویژگی معلم را اخلاص برشمرد و افزود: معلم اگر اخلاص و پالایش داشته باشد ، می تواند در جامعه بیشتر اثر گذار باشد. معلم وظیفه اش ایجاد زمینه برای شکوفایی تفکر و تعقل است و هیچ مادیاتی نمی‌تواند او را کفایت کند و کار او آنقدر شایسته است که با هیچ پاداش دنیوی نمی توان آن را جبران کرد».

دکتر بهروز میرزا ، رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان البرز و سرپرست واحد کرج در ویژه برنامه تجلیل از مقام معلم ضمن تبریک این روز عزیز و گرامیداشت یاد استاد شهید مرتضی مطهری و نیز تبریک عید سعید مبعث گفت: «در برابر اساتید و معلمانی که با همه کاستی‌ها عاشقانه خدمت می‌کنند و از هیچ تلاشی برای گسترش علم و فرهنگ اسلامی دریغ نمی‌کنند، خاضعانه سر تعظیم فرود می‌آورم».

دبیر هیات امنای دانشگاه آزاد اسلامی استان البرز ادامه داد: «بایستی در روز معلم که از نام شهید بزرگوار مرتضی مطهری گرفته شده است، اخلاص، اخلاق، دیانت، خردورزی و آزاداندیشی را بیاموزیم».

وی با اظهار تاسف از اینکه شاهد کم‌رنگ شدن اخلاق در سطح جامعه هستیم گفت: «بخصوص در فضای مجازی شاهد بسیاری از بد اخلاقی‌ها ، دروغ پردازی‌ها ، اتهام‌زنی‌ها و از این دست هستیمو این زیبنده ما نیست. کشور و مردمانی با چنان قدمت و پیشینه فرهنگی ، و چنین پیشرفتهای شگفت در زمینه علم و فن‌آوری، نباید از لحاظ فرهنگی و اخلاقی ضعیف باشد.این امر مسئولیت شما اساتید گرانقدر و معلمان فرهیخته را سنگین تر می سازد».

دکتر میرزا گفت : «از افلاطون پرسیدند چرا به معلمت بیش از پدرت احترام می گذاری؟! در پاسخ گفت : چون پدرم مرا از آسمان به زمین آورد ولی معلم به واسطه آموختن علم مرا از زمین به آسمان رساند. بنابر این شان و جایگاه معلم بسیار رفیع و ویژه است و لازم است که منزلت ممتاز را حفظ کنیم».

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان البرز در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به هدف گذاری‌های دانشگاه در سال جاری ادامه داد: «برنامه ششم دانشگاه درهیات امنای استان مورخ 30 دی ماه سال 1394 به تصویب رسید . افزایش اختیارات هیات امنای استانها از مهمترین مصوباتی است که می تواند در تسریع امور جاری دانشگاه، به مسئولین استانی دانشگاهها کمک کند».

وی همچنین گفت: «در کمیته منتخب استان در سال گذشته تقریبا 55 نفر از اساتید دانشگاه آزاد اسلامی استان البرز ارتقا پیدا کردند. وی در ادامه از اساتید خواست در جهت ارتقا سطح علمی خود تلاش بیشتری کنند چرا که به زودی بخشنامه تشویق و بخشنامه رکود صادر خواهند شد».

دکتر میرزا این نوید را هم داد که: «در خصوص سهمیه مربیان در آزمون دکتری تخصصی تمهیداتی اندیشیده شده است و در استان البرز بیش از 150 مربی داریم که این رقم یک چهارم ششصد عضو هیات علمی استان است». وی تاکید کرد که مربیان از تسهیلات فراهم شده در جهت ارتقا مدرک تحصیلی خود استفاده کنند.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان البرز با اشاره به واگذاری اختیارات جذب هیات علمی به استان‌ها ، در سال گذشته گفت: «در سطح دانشگاه آزاد اسلامی استان البرز 75 نفر هیات علمی با درجه PHD جذب کردیم و تقریبا همین تعداد را هم در سال جاری به منظور ارتقا سطح کیفی و رسیدن به جایگاه مطلوب و تصحیح هرم علمی جذب خواهیم نمود».

وی بار دیگر تاکید کرد که کلیه رشته های تحصیلی در دانشگاه آزاد اسلامی واحد کرج دارای مجوز هستند و شایعات مطرح شده در فضای مجازی به هیچ وجه صحت ندارد.

دکتر میرزا یکی از دلایل بی اساس بودن ادعاهای مطرح شده را قرار گرفتن نام دانشگاه آزاد اسلامی واحد کرج در لیست معتبرترین دانشگاههای جهان (سالهای 2015 و 2016) پایگاه جهانی USNEWS دانست.

بهروز میرزا اعلام کرد این دانشگاه آمادگی دارد از ایده های علمی به منظور تجاری سازی آنها حمایت کند و تاکید کرد: «با این کار ما خواهیم توانست به رشد اقتصادی کشور و استان کمک کرده و از وابستگی دانشگاه به شهریه دانشجویان بکاهیم».

وی گفت با تاکید بر حرکت دانشگاه به این سمت و سو گفت: «وقتی ما به رهبر فرزانه انقلاب و سیاست‌های کلان نظام مقدس جمهوری اسلامی اعتقاد داریم، باید حرکت پر شتاب خود را در جهت اجرای سیاست های اقتصاد مقاومتی آغاز کنیم».

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد کرج با اشاره به برنامه ششم توسعه دانشگاه گفت: «می کوشیم با جذب دانشجویان خارجی و افزایش سطح کیفی دانشگاه ، به زودی دانشگاه آزاد اسلامی واحد کرج را به یک واحد دانشگاهی بین المللی تبدیل کنیم».

در این برنامه همچنین مهندس جمال پور به عنوان استاد نمونه دانشکده فنی، روز معلم را تبریک گفته وبا تاکید بر تزکیه اظهار داشت: «تزکیه را خداوند در مقدمه همه چیز قرار می دهد ، یعنی اگر تزکیه حاضر شد بقیه مسائل هم در کنار آن خواهد آمد و اگر این حاصل نشد شاید بقیه مسائل دست نیافتنی باشد».

وی افزود: «وقتی قرآن را باز می کنیم و تلاوت قرآن را آغاز می کنیم، مواجه می شویم با آیات مبارکه سوره بقره، پس از حمد و ثنای خداوند متعال اولین چیزی که با آن مواجه می‌شویم الم (الف لام میم) هست که این عبارات از پیچیدگی های قرآن است ؛ به نظر می رسد خداوند با این عبارات به ما اخطار می‌دهد که به بیراهه نروید ، به هوش باشید که شما در برابر علم خدا ، هیچ نمی دانید».

وی ادامه داد: «خداوند در ادامه به معرفی متقیان می پردازد و اولین شناسه متقین این است که نگاه به ورای مادیات داشته باشند. وی تصریح کرد: نگاه فرا مادیاتی داشتن یعنی نگاه به معنویت داشتن پس اگر بخواهیم ریشه تزکیه را پیدا کنیم باید به معنویات توجه خاص داشته باشیم. بنا بر این ابتدا خودم و سپس دوستانم را به توجه در خصوص تزکیه توصیه می کنم».

مهندس جمال پور افزود: «تزکیه همان موضوع مغفول مانده در نظام آموزشی و تربیتی ماست».

در این ویژه برنامه که با اجرای سرودهایی در وصف مقام معلم با صدای گرم علی صدیقی راد همراه بود، 13 نفر از اساتید دانشگاه و 5 نفر از کارکنان فعال در امر آموزش نیز مورد تقدیر قرار گرفتند. در پایان برنامه هیات رئیسه دانشگاه و استادان از نمایشگاه آثار شهید مطهری دیدن کردند.

کد خبر: 640626

وب گردی

وب گردی