دکتر احسانی خبر داد:  تلاش برای همسان سازی حقوق اعضای هیات علمی با وزارت علوم

معاون اداری مالی دانشگاه آزاد اسلامی صبح امروز با حضور در مراسم گرامیداشت مقام استاد در واحد علوم دارویی از تلاش برای همسان سازی حقوق اعضای هیات علمی با وزارت علوم خبر داد.

به گزارش ایسکانیوز، روز دوشنبهٰ 13 اردیبهشت ماه به همت معاونت دانشجویی- فرهنگی واحد علوم دارویی، همزمان با گرامیداشت هفته معلم، مراسم تجلیل از اساتید این واحد با حضور دکتر مرتضی احسانی، معاون اداری- مالی سازمان مرکزی دانشگاه آزاد اسلامی، هیات رئیسه، استادان، کارکنان و دانشجویان برگزار شد.

در این جلسه دکتر احسانی ضمن تبریک به کلیه استادان و معلمان در خصوص مقام معلم گفت: " این گونه جلسات، جلسات نمادینی است تا بر قدر معلم، حرمت معلم و اهمیت معلم تاکید کنیم. معلمی که درد فهمیدن، درد فهماندن و درد مفهوم شدن را بر دوش می کشد.

وی در ادامه ضمن گرامیداشت یاد شهید انقلاب، معلم برجسته و فیلسوف متفکر، علامه مطهری، گفت: " امیدوارم که حس آزاد اندیشی که از نکات برجسته شخصیت شهید مطهری بود در معلمان ما نیز هویدا شود.

احسانی افزود: "تعلیم و تعلم از شئون الهی است و در جایی که پیامبر اکرم (ص) می فرماید من برای اخلاق و اتمام کمالتان مبعوث شدم، نشان می دهد که حس معلمی از ذات الهی است و این شأن بر هر کسی هویدا نخواهد شد پس قدر و منزلت معلم را ارج نهیم، معلمی که سیاهی جهل را از دل ها می رباید و زلال دانایی را در ذات جاری می سازد.

معاون اداری - مالی دانشگاه آزاد اسلامی افزود: امروزه بسیاری معتقدند که تاثیر معلم از وراثت کمتر نیست. وراثت را همه ما با خود حمل می کنیم و به شکل عادت اولیه است ولی اعتقاد صحیح این است که معلم به عنوان یک مدرس می تواند با با آموزش و پرورش صحیح بر وراثت غلبه کند ."

وی با اشاره به آیه 9 سوره انفال گفت: معلمان وقت، زندگی، توانایی، شور و نشاطشان را با تمام عشق نثار می کنند و به راستی هر کس بتواند بر نفس خویش غلبه کند از مفلحون است.

دکتر احسانی در ادامه صحبت های خود گفت: در سال گذشته ما موفق شدیم با راهنمایی اساتید حق مرتبه علمی را در سنوات لحاظ کنیم و در صددیم تا با همسان سازی حقوق اعضای هیات علمی با وزارت علوم و برداشتن سقف بیمه بازنشستگی مانع از کاهش حقوق اساتید در زمان بازنشستگی شویم. "

دکتر احسانی ضمن بازدید از واحد علوم دارویی گفت: " در این واحد احساس غرور می کنم و به صراحت می گویم واحد علوم دارویی در بین واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی سرآمد و در کشور نیز حرف برای گفتن دارد و میتوان از آن به عنوان سرمایه ملی نام برد چرا که این واحد جزء افتخارات کشور است.

20101

کد خبر: 640651

وب گردی

وب گردی