امیرعبدالهیان: برخی برای رسیدن به اهداف خود از تروریست ها حمایت کردند

معاون عربی و آفریقایی وزارت امورخارجه کشورمان در دیدار «کریستین ماسه» گفت: برخی از بازیگران از ابتدا با اتخاذ رویکرد نظامی برای رسیدن به اهداف خود از تروریست ها حمایت کردند اما جمهوری اسلامی ایران از ابتدا بر راه حل سیاسی تاکید و به طور همزمان از روند اصلاحات سیاسی در سوریه و ارسال کمک های انسان دوستانه نیز حمایت کرد.

به گزارش ایسکانیوز، کریستین ماسه دبیرکل وزارت امور خارجه فرانسه عصر دوشنبه با «حسین امیر عبداللهیان» معاون عربی و آفریقای وزارت امورخارجه پیرامون تحولات منطقه رایزنی کردند.
امیر عبداللهیان با ابراز نگرانی از نقض آتش بس در سوریه توسط گروه های مسلح، بر ضرورت درک درست جامعه بین الملل پیرامون تعریف گروه های تروریستی در سوریه تاکید و خاطرنشان کرد: به رغم توافقات صورت گرفته در ژنو برای آتش بس در سوریه، متاسفانه برخی گروه های مسلح با اتخاذ رویکرد خصمانه در اقدامی هماهنگ و منسجم و برنامه ریزی شده با داعش و القاعده این آتش بس را نقض کردند.

کریستین ماسه دبیرکل وزارت امورخارجه فرانسه نیز با اشاره به ضرورت از سرگیری مذاکرات صلح سوریه گفت: تهران و پاریس نقاط مشترکی در خصوص راه حل بحران سوریه دارند.
وی افزود: مبارزه با تروریسم و حمایت از روند دموکراسی در سوریه و اینکه آینده سوریه باید به دست مردم آن کشور رقم بخورد از نقاط مشترک دیدگاه دو کشور در خصوص سوریه به شمار می رود.
دبیرکل وزارت امورخارجه فرانسه با تروریستی خواندن داعش و النصره گفت: فرانسه نیز از این گروه ها آسیب دیده و هیچگونه تردیدی در تروریستی بودن این گروه ها ندارد.

201/201

کد خبر: 640751

وب گردی

وب گردی