رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان زنجان:  رویکرد دانشگاه حر کت به سمت کارآفرینی است

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان زنجان گفت: رویکرد دانشگاه حرکت از سمت فعالیت های پژوهش محور به سمت رشته های کارآفرین است.

به گزارش ایسکانیوز، دکتر یداله رجائی در آئین نکو داشت مقام معلم در محل سالن علامه طباطبایی واحد زنجان با اشاره به تصویب بودجه امسال دانشگاه در بهمن ماه 94 افزود: برنامه راهبردی این دانشگاه از سال 95 تا 1400در قالب برنامه توسعه ششم تدوین شده است.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان زنجان از تدوین افق توسعه دانشگاه در سال 1410 خبرداد و گفت : در تدوین این افق مولفه های مختلف اعم ازجایگاه استادان، تعداد رشته های تحصیلات تکمیلی، مقالات و مجلات لحاظ شده است.

وی عمده ترین سیاست کلان دانشگاه در یک سال گذشته را توجه به شرکت های دانش بنیان و حرکت از سمت فعالیت های پژوهش محور به سمت دانشگاه کارآفرین نام برد.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد زنجان تعداد دانشجویان این دانشگاه را 13 هزار نفر برشمرد و از برنامه ریزی برای افزایش این تعداد به 15 هزار نفر در سال های تحصیلی پیش رو خبر داد.

رجائی تعداد رشته های تحصیلات تکمیلی دانشگاه آزاد اسلامی زنجا ن درمقطع کارشناسی ارشد را 81 رشته و تعداد تعداد رشته های مقطع دکتری را 24 رشته عنوان کرد.

وی بر ضرورت توسعه رشته های پزشکی و پرستاری در این دانشگاه تاکید کردو گفت : در اراستای توسعه کمی و کیفی رشته های پزشکی با توجه به امکانات و پتانسیل های واحد زنجان مجوز راه اندازی و تاسیس دانشکده پرستاری و مامایی واحد زنجان صادر و مورد موافقت وزارت بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی قرار گرفت و به تصویب رسید .

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد زنجان به اعمال افزایش 20 درصدی حقوق اعضای هیات علمی دانشگاه از فروردین امسال اشاره و اضافه کرد: در یک سال گذشته حقوق کارکنان دانشگاه به صورت نسبی تا 40 درصد افزایش یافته است.

مسول دفتر نهاد نمایندگی ولی فقیه در دانشگاههای استان زنجان گفت: شهید مطهری نماد تلاش برای بصیرت افزایی و ارتقا سطح نگرش افراد به مقوله های مختلف در جامعه است.

حجت الاسلام عنایت اله شامی در مراسم گرامیداشت 12 اردیبهشت و تکریم جایگاه معلم افزود: باید قدردان تلاش معلمان در بصیرت افزایی جامعه باشیم.

وی ادامه داد: علم آموزی و دانش اصلی ترین مولفه در برتری انسان بر سایر موجودات است و نگاه به دانش و ارج نهادن به مقام علما یکی از افتخارات دین مبین اسلام است.

حجت الاسلام شامی بیان کرد: علم به موازات ایمان انسان را به جایگاه واقعی خود می رساند و اعتقا داریم علم و ایمان دوبال جهت تعالی و رشد معنوی انسان هستند.

دراین مراسم تعدادی ازاساتید عضو هیات علمی واحد زنجان به طرح نظرات و دیدگاههای خود پیرامون مسائل آموزشی و پژوهشی دانشگاه آزاداسلامی پرداختند .

درپایان این مراسم 12 عضو هیات علمی و حق التدریس واحد زنجان به عنوان اساتید نمونه و 6 خانم عضو هیات علمی واحد زنجان که در شورای زنان فرهیخته استان فعالیت می کند با اهدای لوح سپاس و هدایا مورد تقدیر قرار گرفتند.

20101

کد خبر: 640757

وب گردی

وب گردی