اینترنت اکسپلورر دیگر محبوب‌ترین مرورگر دنیا نیست

مرورگر پیش‌فرض سیستم عامل مایکروسافت، سال‌ها است که بیشترین میزان استفاده را بین تمام مرورگرهای وب دارد. میلیون‌ها کامپیوتر در دنیا از سیستم عامل ویندوز استفاده می‌کنند و اینکه «اینترنت اکسپلورر»، محبوب‌ترین مرورگر دنیا باشد.

به گزارش ایسکانیوز، موضوع چندان عجیبی نیست. با تمام این اوصاف، اینترنت اکسپلورر بالاخره مقام اول را به عنوان محبوب‌ترین مرورگر وب دنیا، از دست داده است.

طبق آمار و ارقام منتشر شده از سوی شرکت Net Marketshare، گوگل کروم در ماه گذشته‌ی میلادی، 41.66 درصد از سهم مرورگرهای دنیا را در دست داشته است. از سوی دیگر،‌ سهماینترنت اکسپلورر از مرورگرهای دنیا، 41.35 درصد بوده است. تفاوت بسیار کم است، اما گوگل کروم توانسته است مقام اول را از مرورگر مایکروسافت بگیرد.

موسسه‌ی آماری Net Marketshare، آمار و ارقام خود را با بررسی داده‌های 40 هزار وب‌سایت مختلف به دست آورده است. البته بد نیست به این موضوع اشاره کنیم که سهمی که به اینترنت اکسپلورر اختصاص داده شده، جدا از مرورگر جدید مایکروسافت است؛ یعنی میزان استفاده‌ی مرورگر Edgeمحاسبه نشده. در حال حاضر هم کامپیوترهای زیادی در دنیا وجود دارند که از سیستم عامل ویندوز 10 استفاده می‌کنند و اگر درصد استفاده از مرورگر Edge را محاسبه کنیم، احتمالا به عدد قابل توجهی می‌رسیم.

مرورگر Internet Explorer دیگر قرار نیست ارتقا و پیشرفت پیدا کند و مایکروسافت تمام تمرکزش را روی مرورگر Edge گذاشته است.

منبع: دیجی کالا

20101

کد خبر: 640816

وب گردی

وب گردی