کلیات طرح «اصلاحیه قانون حذف کنکور» تصویب شد

نمایندگان مجلس با کلیات طرح اصلاح قانون سنجش و پذیرش دانشجو در دانشگاه‌ها (معروف به قانون حذف کنکور) و شفاف‌سازی موضوع سوابق تحصیلی موافقت کردند.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از خبرگزاری موج، نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی امروز کلیات طرح اصلاحیه اجرای قانون سنجش و پذیرش دانشجو در دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی کشور مصوب 1392 برای اجرا در سال 1395 را مورد بحث و بررسی قرار دادند.

کلیات این طرح با 110 رأی موافق، 54 رأی مخالف و 9 رأی ممتنع از مجموع 198 رای نماینده حاضر در صحن علنی، به تصویب رسید.

بر اساس ماده واحده طرح نمایندگان مجلس، مواد یک و سه قانون سنجش و پذیرش دانشجو در دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی کشور مصوب ۱۰ شهریور ماه ۱۳۹۲ به این شهر اصلاح و از آزمون‌های سال ۱۳۹۵ و پس از آن اعمال می‌شود:

بند الف ماده یک ـ منظور از سابقه تحصیلی، نمراتی از دروس دوره‌ سه ساله آخر متوسطه است که مطابق اصول سنجش اندازه‌گیری توسط وزارت آموزش و پرورش به صورت سراسری و نهایی و استاندارد برگزار شده باشد.

بند ت ماده سه نیز که به یکی از وظایف شورای سنجش و پذیرش دانشجو اشاره دارد، به این شرح اصلاح می‌شود «اتخاذ تصمیم در مورد میزان و نحوه تأثیر هر یک از عوامل سابقه تحصیلی (متناسب با تحت پوشش قرار گرفتن امتحانات نهایی سه ساله آخر متوسطه)، آزمون عمومی و آزمون تخصصی در سنجش».

20104

کد خبر: 640916

وب گردی

وب گردی