افزایش سه برابری فعالیت تشکل‌های دانشجویی دانشگاه امیرکبیر

رئیس دانشگاه صنعتی امیرکبیر گفت: فعالیت های دانشجویان و تشکل های دانشجویی دانشگاه افزایش دو تا سه برابری داشته و این درحالی است که تنش ها در محیط دانشگاه نسبت به گذشته کمتر شده است.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از مهر، سید احمد معتمدی در مراسم گرامیداشت مقام استاد با اشاره به برنامه های این مرکز علمی طی سال گذشته گفت: توجه به بین المللی سازی دانشگاه از برنامه های اصلی دانشگاه است که بر این اساس افزایش جمعیت دانشجویی و ورود دانشگاه به رتبه بندی های بین المللی در این دانشگاه دنبال می شود.

او با اشاره به حضور دانشگاه صنعتی امیرکبیر در میان صد دانشگاه برتر دنیا در سال گذشته افزود: در سال گذشته برنامه راهبردی این دانشگاه تدوین شد که فعالیت های بین المللی دانشگاه از اولویت های این برنامه بوده است.

رئیس دانشگاه صنعتی امیرکبیر گفت: بخش هایی از برنامه راهبردی این دانشگاه در حال اجرایی شدن است که در این راستا از کمک اساتید و دانشجویان استفاده خواهد شد.

معتمدی با اشاره به ارتقای رتبه دانشگاه صنعتی امیرکبیر در رتبه بندی های بین المللی گفت: این دانشگاه در میان دانشگاه های صنعتی کشور رتبه نخست و در میان کل دانشگاه های کشور رتبه دوم را دارد که بعد از دانشگاه تهران قرار گرفته است.

او گفت: طی یک سال گذشته سعی شد تا این دانشگاه در رتبه بندی های مختلف بین المللی وارد شود که برای نخستین بار این دانشگاه در رتبه بندی تایمز شرکت کرد و رتبه خوبی نیز کسب کرد.

رئیس دانشگاه صنعتی امیرکبیر گفت: در مجموع برنامه ها نشان از روند مناسب و مطلوب این دانشگاه از لحاظ رشد علمی دارد به گونه ای که در تعداد مقالات پژوهشی که چند سالی رشد منفی داشتیم خوشبختانه سال ۹۴ این شیب به سمت مثبت برگشت.

معتمدی تاکید کرد: در سال جاری میزان ملاقات های خارجی این دانشگاه افزایش یافته و براین اساس امضای تفاهم نامه های این دانشگاه با دانشگاه های معتبر بین المللی نیز رشد زیادی داشته است.

او گفت: دانشگاه ها باید از ظرفیت و توان ایرانیان مقیم خارج از کشور در مراکز علمی و پژوهشی استفاده کنند.

رئیس دانشگاه صنعتی امیرکبیر با بیان اینکه فضای این دانشگاه آرام و خوب است، افزود: وجود محیط آرام یکی از الزامات توسعه دانشگاه ها بشمار می رود و هرمیزان که حاشیه ها در دانشگاه ها کمتر باشد توسعه علمی افزایش می یابد.

20104

کد خبر: 640923

وب گردی

وب گردی