مشارکت وزارت علوم در برگزاری کرسی های آزاد اندیشی افزایش می یابد

معاون فرهنگی وزیر علوم تحقیقات و فناوری گفت: افزایش مشارکت وزارت علوم در برگزاری کرسی های آزاد اندیشی از جمله اقدامات فرهنگی این وزارتخانه در سال جاری است.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از مهر، سید ضیاء هاشمی با اشاره به اهم اقدامات فرهنگی وزرات علوم، گفت: معاونت فرهنگی هر ساله یکسری برنامه های رایج فرهنگی از جمله تقویت تشکل های دانشجویی در بخش انجمن های علمی و تقویت کانون های فرهنگی- هنری در بخش نشریات دانشجویی دارد که علاوه بر این اقدامات ثابت، یکسری فعالیت های فرهنگی جدید در سال جاری را برنامه ریزی کردیم.

او ادامه داد: امیدواریم در سال ۹۵ با توجه به شرایط جدید و تحولات اجتماعی شاهد توسعه در بخش های کرسی های آزاد اندیشی و همچنین فعالیت های اجتماعی و افزایش مشارکت دانشجویان در برنامه های فرهنگی – اجتماعی باشیم.

معاون فرهنگی و اجتماعی وزیر علوم در ادامه به نکته ای اشاره کرد و افزود: در سال ۹۴ فعالیت های فرهنگی را آغاز کردیم که امیدواریم در سال ۹۵ آن فعالیت ها و ارتباطات بین المللی در حوزه فرهنگی توسعه یابد.

او به ایجاد گفتمان سازی فرهنگی اشاره کرد و گفت: مراودات اساتید و دانشجویان در حوزه فرهنگی از دیگر اقدامات و برنامه های فرهنگی وزارت علوم است که اساتید برجسته ای که به حوزه فرهنگ ایرانی- اسلامی اشراف دارند بتوانند به راحتی در دانشگاه های خارج از ایران حضور پیدا کنند و گفتگوی فرهنگی جدیدی را در این زمینه ایجاد کنند.

هاشمی از این طریق دانشجویان برجسته ایرانی که مقیم خارج از کشور هستند می توانند تعامل بیشتری داشته باشند که این امر موجب شناسایی هرچه بهتر چهره های نخبه کشورهای مختلف اروپایی، آسیایی و کشورهای اسلامی خواهد شد.

20104

کد خبر: 640926

وب گردی

وب گردی