دیناروند: دولت و بیمه ها هر سال دو هزار میلیارد تومان  برای داروی بیماران صعب العلاج می پردازد

رئیس سازمان غذا و دارو گفت: دولت و بیمه ها هر سال حدود دو هزار میلیارد تومان برای حمایت از داروهای مورد نیاز بیماران خاص، صعب العلاج و مزمن پرداخت می کند.

به گزارش ایسکانیوز و به نقل از ایرنا، رسول دیناروند روز سه شنبه پس از مراسم دیدار وزیر بهداشت ایران و کره جنوبی در جمع خبرنگاران افزود: با برنامه ریزی دولت، سازمان های بیمه گر هم اکنون حدود 1500 میلیارد تومان در سال برای حمایت از داروهای بیماران صعب العلاج می پردازند و وزارت بهداشت نیز به طور مستقیم حدود 500 میلیارد تومان از هزینه های دارویی این بیماران را پرداخت می کند.
او اضافه کرد: قبل از طرح تحول سلامت میانگین پرداخت بیماران صعب العلاج برای دارو حدود 45 درصد هزینه های این داروها بود که با حمایت دولت تدبیر و امید سهم این بیماران از هزینه های دارویی به طور میانگین به حدود 12 درصد کاهش یافته و دولت مابه التفاوت این هزینه ها را پرداخت می کند.
دیناروند با اشاره به کمبودهای دارویی در کشور اضافه کرد: با توسعه صنعت داروسازی کشور و باز شدن مسیرهای مالی و رفع تحریم ها بسیاری از کمبودهای دارویی در کشور برطرف شده اما نتوانسته ایم کمبودهای دارویی را به صفر برسانیم اما با تلاش های انجام شده کمبودهای دارویی به زیر 30 قلم رسیده است و بحران کمبود دارو نداریم البته این 30 قلم دائمی نیستند و جابه جا می شوند.
رئیس سازمان غذا و دارو گفت: سهم تولید داخل از بازار دارویی کشور نیز از نظر ریالی طی دو سال گذشته از 60 درصد به 70 درصد افزایش یافته است و باید تا پایان برنامه توسعه ششم به 75 درصد برسد اما با اقدامات انجام شده برای رشد صنعت دارویی کشور بسیار زودتر به این هدف می رسیم.
او اضافه کرد: زیرساخت های صنعت دارویی کشور در دولت تدبیر و امید بسیار تقویت شده است اما از وضعیت صادرات دارو به خارج راضی نیستیم صادرات دارو اکنون کمتر از 20 درصد واردات است و باید طبق سند چشم انداز بیست ساله تا سال 1404 به طراز مثبت برسیم و میزان صادرات و واردات دارو مساوی شود که برای رسیدن به این هدف باید صادرات دارو هر سال 20 درصد افزایش پیدا کند.

20106

کد خبر: 640932

وب گردی

وب گردی