تهران - ایسکانیوز: استقلال با پیروزی مقابل گسترش فولاد جایگاهش در صدر جدول را مستحکم‌تر کرد.

استقلال 3- گسترش فولاد صفر

گسترش از دقایق ابتدایی مسابقه نمایشی دفاعی داشت و استقلالی‌ها هم در ایجاد موقعیت خطرناک ناکام بودند. یک ضربه سر از قاضی و چند شوت از راه دور تنها موقعیت‌های استقلال در 30 دقیقه اول بود. در دقایق پایانی نیمه اول تیم قلعه‌نویی گل اول مسابقه را زد. برهانی سانتر کوتاه یعقوب کریمی به تیر اول را با یک ضربه دقیق وارد دروازه گسترش فولاد کرد. استقلالی‌ها قبل از سوت پایان نیمه اول گل دوم را هم زدند. برهانی از سمت چپ به قاضی پاس داد اما او پیش از کنترل توپ با دخالت مدافع کسترش فولاد روی زمین افتاد. داور اعتقاد به پنالتی داشت. امید ابراهیمی ضربه پنالتی را زمینی به گوشه دروازه زد و لوپز با وجود تشخیص جهت توپ نتوانست جلوی گل خوردن تیمش را بگیرد.

گسترش فولاد در نیمه دوم برای جبران نتیجه زیاد حمله کرد. بایرامی چند بار از پشت محوطه جریمه دورازه محسن فروزان را هدف گرفت که هیچکدام از شوت‌هایش راهی به دروازه نداشتند. استقلال که با ورود تیموریان توانسته بود بازی را کنترل کند در لحظات پایانی گل سوم را هم زد. توپ‌‌ربایی فخرالدینی از اسدی، شهباززاده را در موقعیت گلزنی قرار داد. شهباز زاده توپ را به محمد فاضی سپرد  و این بازیکن چپ پا هم با یک ضربه زمینی و آرام به گوشه دروازه نتیجه را 3-0 کرد. استقلال با این برد اختلافش با تیم دوم جدول را حفظ کرد و از دیگر مدعیان هم فاصله گرفت.

تراکتور سازی 3- نفت مسحد سلیمان صفر

تراکتورسازی در یک بازی نسبتا راحت نفت مسجد سلیمان را 3-0 برد. تراکتوری‌ها با حرکات انفرادی ادینیو خیلی زود نفت را تحت فشار قرار دادند. روی یکی از همین حرکات، ادینیو با یک پاس عمقی محسن دلیر را در موقعیت تک به تک قرار داد و این بازیکن هم گل اول بازی را زد. زمانی که نفت برای زدن گل مساوی تلاش می‌کرد تراکتورسازی صاحب یک ضد حمله شد. ادینیو یک بار دیگر دلیر را تک به تک کرد و حامد محمودی با خطا جلوی گلزنی دلیر را گرفت. داور هم به مدافع نفت کارت قرمز مستقیم نشان داد. نیمه دوم حملات تراکتورسازی ادامه داشت و احمد آل نعمه یک موقعیت خوب خراب کرد. در نهایت نفوذ گردانی و پاس خوب او به نریمان جهان با ضربه آرام این بازیکن به گل دوم تراکتورسازی تبدیل شد. شاگردان خطیبی در دقایق پایانی مسابقه نتیجه را 3-0 کردند. دلیر با سانتر ایران‌پوریان گل دومش در این مسابقه را زد.

سپاهان 1- ذوب آهن 1

سپاهان و ذوب آهن در زیباترین بازی هفته به تساوی 1-1 رسیدند. هر دو تیم در این بازی نیاز به پیروزی داشتند و تهاجمی وارد زمین شدند. پریرا و رجب‌زاده اولین موقعیت‌های بازی برای تیمشان را از دست دادند. دقایقی بعد تبریزی نتوانست دروازه سپاهان را باز کند و رحمان احمدی هم در برگشت شوت قنبری را دفع کرد. در نیمه دوم سپاهان تهاجمی‌تر بود و چند موقعیت خوب روی دروازه ذوب آهن به وجود آورد. 10 دقیقه بعد از شروع نیمه دوم سپاهان از حملاتش نتیجه گرفت. سانتر خلعتبری از نقطه کرنر با ضربه سر شریفی وارد دروازه شد. گل سپاهان کمتر از 5 دقیقه دوام آورد. چند اشتباه پیاپی در خط دفاعی یک موقعیت خوب به محسن مسلمان داد. شوت مسلمان در میانه راه به مدافعین سپاهان خورد و بر خلاف جهت شیرجه احمدی به گل مساوی تبدیل شد. سپاهان بعد از گل مساوی دوباره حملاتش را شروع کرد. دقیقه 80 ذوب آهن با اخراج عشوری 10 نفره شد و سپاهان با نفرات بیشتری روی دروازه این تیم فشار آورد. با این وجود، ذوب آهن روی ضد حملات دو بار می‌توانست گل پیروزی را بزند که یکی از موقعیت‌ها به تیرک خورد و موقعیت بعد را احمدی مهار کرد. بازی 1-1 مساوی به پایان رسید و اختلاف سپاهان با صدر جدول 4 امتیاز شد.

فولاد صفر- سایپا صفر

فولاد در یک بازی عجیب، با سایپا 0-0 مساوی کرد. فولادی‌ها در نیمه اول موقعیت‌های زیادی داشتند. ضربات والی، بدرلو و رفیعی را اخباری با واکنش‌های خوب مهار کرد. نیمه دوم حملات فولاد ادامه داشت و اخباری با پا جلوی گل شدن یکی از موقعیت‌ها را گرفت. دقیقه 53 شاگردان اسکوچیچ یک پنالتی بدست آوردند و اخباری ضربه پنالتی بدرلو را هم گرفت. دقیقه 60 اخباری این بار خودش پنالتی داد و شریفات پنالتی دوم تیمش را با ضربه‌ای بی دقت به اوت فرستاد. سایپا اگر کمی خوش‌شانس‌تر بود در دقایق پایانی می‌توانست گل پیروزی را هم بزند. کاوه رضایی در موقعیت تک به تک سلیمی را دریبل زد اما ضربه‌اش در مقابل دروازه خالی به اوت رفت.

نفت تهران صفر- پیکان صفر

نفت تهران و پیکان هم صفر - صفر مساوی کردند. پیکان که در ساختن موقعیت و گلزنی ناکام است، در این بازی توانست جلوی گلزنی بازیکنان نفت را هم بگیرد. نفت روی چند صحنه توسط قربانی صاحب موقعیت شد که رحمتی اجازه گل شدن این موقعیت‌ها را نداد. پیکان بعد از 6 مسابقه در لیگ چهاردهم هنوز نتوانسته گل بزند.
کد خبر: 64106

وب گردی

وب گردی