عرضه نامحدودکارت های خرید اعتباری درآینده نزدیک/لیزینگ مسکن فعال می شود

مدیرکل اعتبارات بانک مرکزی با بیان اینکه کارت های اعتباری 100 میلیون ریالی(10 میلیون تومان) عام به زودی به متقاضیان عرضه می شود، گفت: برای رونق بخشیدن به بازار مسکن نیز قرار است انحصار بانک مسکن در ارائه گواهی حق تقدم اوراق مسکن شکسته و لیزینگ مسکن نیز فعال شود.

به گزارش ایسکانیوز، سیدعلی اصغر میرمحمد صادقی عصر سه شنبه در نشستی خبری افزود: در حال راه اندازی کارت اعتباری عام هستیم که پس از موافقت شورای پول و اعتبار ابلاغ می شود.
وی اضافه کرد: سقف این کارت 100 میلیون ریال(10 میلیون تومان) و برای رفع نیازهای مالی در نظر گرفته شده است که هر خریدی را می توان با آن انجام داد.
میرمحمدصادقی گفت: همچنین مبلغ 42هزار میلیارد ریال(چهار هزار و 200 میلیارد تومان) اعتبار قرار است برای یک میلیون و 500 هزار نفر توسط سه بانک صادرات، ملی و رفاه به ترتیب برای بازنشستگان، کارکنان آموزش و پرورش و کارکنان بازنشسته سازمان تامین اجتماعی اختصاص یابد.
این کارت اعتباری با نرخ سود 12 درصد بوده و برای خرید کالاهای تولید ایران است.
وی درباره پرداخت تسهیلات خودرو نیز گفت: در ابتدا برای پرداخت تسهیلات 110 هزار خودرو با بانک مرکزی توافق شده بود اما با توجه به افزایش تعداد متقاضیان میزان تسهیلات به 129 هزار و 975 خودرو افزایش یافت و مبلغ 27 هزار میلیارد ریال( دو هزار و 700 میلیارد تومان) هزینه شد.
این مقام ارشد بانک مرکزی درباره تصمیمات برای رونق بخشیدن به بخش مسکن و خروج این بخش از رکود افزود: امسال تصمیم گرفته شده است اقدام های خوبی برای رونق بخشیدن به بخش مسکن که حدود 120 صنعت وابسته به آن هستند اجرا شود.
میرمحمد صادقی ادامه داد: تصمیم اول مربوط به اوراق رهنی است که براساس آن سه هزار میلیارد ریال(300 میلیارد تومان ) اوراق رهنی توسط بانک مسکن از طریق بورس ارائه می شود.
وی اضافه کرد: تصمیم دوم مربوط به شکسته شدن انحصار بانک مسکن در ارائه گواهی حق تقدم اوراق مسکن است که براساس آن همه بانک ها می توانند این اوراق را ارائه کنند.
میرمحمدصادقی با بیان اینکه لیزینگ مسکن هم قرار است فعال شود، اضافه کرد: در سال گذشته برای لیزینگ مسکن محدودیت داشتیم اما به تازگی قرار شده است لیزینگ ها کار خود را در این بخش آغاز کنند که البته نیاز به مصوبه شورای پول و اعتبار دارد.
وی با بیان اینکه بانک مرکزی به دنبال کاهش نرخ سود بانکی است اضافه کرد: تلاش می شود نرخ سود متناسب با میزان تورم کاهش یابد.

401/601

کد خبر: 641101

وب گردی

وب گردی