برای هر 10 هزار خانوار  یک روانشناس  داریم / 23.6 درصد مردم از یک اختلال روان رنج می برند

رئیس سازمان نظام روانشناسی گفت:از نظر تعداد روانشناس در مقایسه با کشورهای پیشرفته عقب هستیم. بطور مثال در کشورهای اروپایی به ازای هر دو هزار و 500 خانوار ، یک روانشناس دارند اما ما شاید در برخی جاها که وضع مان خیلی خوب است به ازای هر 10 هزار خانوار یک روانشناس داریم.

به گزارش ایسکانیوز و به نقل از ایرنا دکتر عباسعلی الهیاری گفت: علاوه بر این، از همین تعداد روانشناس و مشاور هم به صورت بهینه استفاده نمی کنیم و اصلا مراجعه به روانشناس و روانپزشک بین مردم نهادینه نشده است.
الهیاری تاکید کرد: کمبود روانشناس داریم اما این مساله به این معنی نیست که اکنون ظرفیت روانشناسی فعلی را پرکرده ایم و حالا باید روانشناس جدید داشته باشیم بلکه اگر از همین روانشناس های موجود استفاده کنیم ، وضعیت سلامت روان ما در جامعه بهتر خواهد شد.

راهکاری برای نهادینه کردن مشاوره بین مردم
رئیس سازمان نظام روانشناسی گفت: برای نهادینه کردن فرهنگ مشاوره بین مردم اکنون به دنبال راهکاری هستیم تا جوان هایی که می خواهند با هم ازدواج کنند حداقل پنج جلسه مشاوره بروند .
الهیاری گفت: حتی اگر لازم باشد به دنبال آن هستیم که این مشاوره ها را اجباری کنیم و بیمه هم شامل آن شود.
او یادآور شد: جوانانی که این روزها ازدواج می کنند هیچ شناختی از ازدواج، تکالیف یکدیگر ، اداره زندگی و خودشناسی و دیگر شناسی را ندارند.
گفتنی است براساس آخرین پیمایش ملی کشور(89 تا 90)، آمارها در گروه سنی 14 تا 65 سال نشان می دهد که 23.6 درصد مردم از یک اختلال روان رنج می برند.


105105

کد خبر: 641110

وب گردی

وب گردی