مبادله پسته‌ ایرانی با مداد سوئیسی

رئیس شرکت کاران داش درباره جذب بازار ایران می‌گوید: برند ما کاملاً شناخته شده است و نسل قدیم ایران آن را به خوبی می‌شناسند. ایران کشور بزرگی است و می‌تواند یکی از مطرح‌ترین بازارهای ما در خاورمیانه قلمداد شود.

بلومبرگ در مطلبی نوشت: در حالیکه معامله با شرکت‌های چندملیتی همچون ایرباس و پژو توجه بسیاری از کشورهای اروپایی را برای بهره‌مندی از شرایط پس از تحریم ایران جلب کرده است، شرکت‌های کوچک نیز سعی دارند به‌گونه‌ای از بازار پرسود پس از تحریم ایران استفاده کنند.

کاران داش (Caran d’Ache) یکی از قدیمی‌ترین تولیدکنندگان ابزارآلات نوشتاری کشور سویس است. محصولات این شرکت محبوب هنرمندانی چون پابلو پیکاسو بود و هم‌اکنون این برند لوازم‌التحریر که تا 30 سال پیش بازار ایران را در اختیار داشت، در نظر دارد بار دیگر درازای پسته ایرانی، به بازار 77 میلیون نفری ایران قدم بگذارد. این موضوع در دور اول مذاکرات اقتصادی و مالی ایران و سوئیس که امروز در شهر برن برگزار شد، مطرح شده است.

کارول هوبشر – رئیس شرکت کاران داش-- درباره جذب بازار ایران می‌گوید: برند ما کاملاً شناخته شده است و نسل قدیم ایران آن را به خوبی می‌شناسند. ایران کشور بزرگی است و می‌تواند یکی از مطرح‌ترین بازارهای ما در خاورمیانه قلمداد شود.

شرکت لوازم نوشتاری کاران داش یکی از معدود شرکت‌های نوشت‌افزار است که به‌خوبی از شرایط لغو تحریم‌های بین‌المللی علیه ایران استفاده کرده است و برای ارائه محصولات خود به ایران پیش‌قدم شده است. این در حالی است که به دلیل برخی محدودیت‌ها در زمینهٔ سوئیفت و ارتباطات بین‌المللی بانکی ایران با کشورهای قاره سبز، شرکت سویسی با زیر پا گذاشتن مجموعه‌ای از قوانین و مقررات به معامله پسته با لوازم‌التحریر روی آورد.

در حال حاضر بسیاری از شرکت‌های اروپایی محصولات خود را طی همکاری با شرکت‌های ایرانی به این کشور صادر می‌کنند. به‌عنوان مثال شرکت‌های ساعت‌سازی سوئیس با همکاری یک شرکت ایرانی و معاوضه کالا، ساعت‌های لوکس را به شهروندان ایرانی عرضه می‌کنند. به همین منظور شرکت لوازم‌التحریر سوئیسی در یک همکاری مشترک با شرکت ایرانی دایا مسیر ورود به ایران را یافته است. شرکت ایرانی نیز در همین راستا محصول پسته را به سوئیس صادر می‌کند.

401

کد خبر: 641142

وب گردی

وب گردی