تهران- ایسکانیوز: مجموعه راکت های متعلق به شرکت اسپیس ایکس با نام راکت‌های "با قابلیت استفاده مجدد" یا "بازمصرف"، در مرکز تست مک‌گریگور ایالت تگزاس و در حین یک تست منفجر شد. بنا به گفته رسانه‌های محلی، در این اتفاق به کسی آسیب وارد نشده است.


بر اساس اعلام اسپیس ایکس، سیستم راکت در حین صعود به آسمان، متوجه یک اتفاق غیرعادی شده که در نهایت سیستم به شکل اتوماتیک باعث انهدام موشک شده است. یکی از سخنگویان این شرکت اظهار داشته که اسپیس ایکس در حال حاضر در حال بررسی اطلاعات جهت اطلاع از مشکل یادشده است.


این سخنگوی ای نشرکت گفته است: "تست دیروز یکی از تست‌های پیچیده ای بود که محدودیت‌های بیشتری از روی موشک نسبت به تست‌های پیشین برداشته شده بود.» در حال حاضر فیلمی از این تست منتشر نشده و تصویر بالا از معدود تصاویر غیر رسمی از این تست است."


طراحی موشک‌های Falcon 9R به گونه ای است که توانایی پرواز، بازگشت سالم به زمین و پرواز مجدد در حداقل زمان را دارند. چنین قابلیتی سبب شده تا این موشک به نخستین موشک "قابل استفاده مجدد" در میان موشک‌های فضایی تبدیل شود. این موشک‌ها قرار است در چند سال آینده علاوه بر حمل بارهای سنگین، وظیفه انتقال کپسول‌های دراگون ورژن ۲ که قادر به حمل ۷ فضانورد است را نیز بر عهده داشته باشد.


رئیس کمپانیSpace X ، الون ماسک هنوز هیچ گونه واکنشی به این اتفاق نشان نداده اما شاید در روز های آینده می بایست شاهد سخنانی پیرامون این موضوع از سوی وی باشیم.


 
کد خبر: 64123

وب گردی

وب گردی