اختتامیه مسابقه دانش آموزی نور «ابن هیثم» برگزار می شود

دبیر شورای سیاست گذاری جایزه مصطفی(ص) گفت: اختتامیه مسابقه دانش آموزی نور «ابن هیثم» ۱۷ اردیبهشت ماه ۹۵ با حضور شخصیت های برجسته علمی کشور در تهران برگزار می شود.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از مهر، مهدی صفاری نیا گفت: دبیرخانه جایزه مصطفی(ص) به منظور ایجاد زمینه رشد استعدادهای درخشان و ترسیم افق های جدید در اذهان جامعه دانش آموزی و مشارکت مراکز آموزشی، مسابقه دانش آموزی نور ابن هیثم را برگزار می کند.

او گفت: اختتامیه این مسابقه دانش آموزی روز جمعه ۱۷ اردیبهشت ماه مصادف با ایام مبعث رسول اکرم (ص) در محل سالن اندیشه حوزه هنری برگزار می شود.

صفاری نیا ادامه داد: جایزه مصطفی(ص) درجهت تقویت بنیه علمی جهان اسلام در سطوح مختلف علمی، رویدادهای گوناگون را درسطوح دانش آموزی، دانشجویی تا سطوح بالای علمی پی‌ریزی کرده است که این مسابقه در جهت تقویت علمی سطح دانش آموزی بنیان گذاری شده است و اهداف مهمی را دنبال می کند.

او درباره اهم اهداف برگزاری این مسابقه دانش آموزی گفت: توسعه آگاهی عمومی نسبت به رویداد جایزه مصطفی (ص)، گامی در راستای ترویج علم، ایجاد یک نهضت علمی و اثرگذار در بین مدارس و دانش آموزان کشور و تحکیم خودباوری، فرهنگ سازی و گفتمان علم و ترویج فرهنگ و تمدن اسلامی بین نوجوانان کشور از جمله اهداف مسابقه دانش آموزی نورابن هیثم است.

صفاری نیا ادامه داد: موضوع این مسابقه بر اساس نام‌گذاری سال ۲۰۱۵ میلادی توسط یونسکو به نام «سال جهانی نور» (هزارمین سال تألیف کتاب المناظر ابن هیثم) در حوزه اپتیک و فوتونیک انتخاب ‌شده است. حوزه فعالیت شرکت‌کنندگان در این مسابقه، ساخت فیلم‌های علمی یک ‌دقیقه‌ای توسط گروه‌های دانش‌آموزی ۲ یا ۳ نفره در مدارس و پژوهشسراها در حوزه دانش، فناوری و کاربردهای نور بود.

رئیس پارک فناوری پردیس افزود: فیلم های برگزیده، روی سایت مسابقه در معرض دید جهانیان قرار می گیرد و دانش آموزان برگزیده و مدارس پدیدآورنده‌ آثار برتر مورد تجلیل قرار می گیرند.

او گفت: از جوایز دانش آموزان برگزیده و مدارس برتر در اختتامیه این مسابقه، می توان به نمایش دائم فیلم های برگزیده، با زیرنویس انگلیسی بر سایت مسابقه با امکان دانلود رایگان، اعطای ۲۰۰ سکه بهار آزادی به دانش آموزان سازنده ۲۰۰ فیلم برتر اشاره کرد.

صفاری نیا افزود: اعطای لوح تقدیر بنیاد ملی نخبگان به دانش آموزان سازنده ۲۰ فیلم برتر، اهدای ۲۰ مجموعه تجهیزات آزمایشگاهی به ارزش مجموع ۱۰۰ میلیون تومان به تعداد ۲۰ مدرسه و پژوهشسرای دانش آموزی که بیشترین مجموع امتیازات فیلم های ساخته شده را کسب کرده اند، از دیگر جوایز این مسابقه است.

دبیر شورای سیاست گذاری جایزه مصطفی(ص) گفت: حامیان مسابقه نور ابن هیثم، چند سازمان علمی با مشارکت در اطلاع رسانی و نیز تعدادی از سازمان های اقتصادی با مشارکت در تجهیز مراکز آموزشی هستند.

او گفت: تعداد شرکت کنندگان در این مسابقه بیش از ۱۰ هزار دانش آموز در قالب چهار هزار و ۱۸۵ گروه هستند و بیش از دو هزار فیلم به دبیرخانه جایزه مصطفی(ص) ارسال شده است که از این تعداد ۲۰۰ اثر به عنوان فیلم های برگزیده انتخاب شده است.

رئیس پارک فناوری پردیس ادامه داد: تیم داوری مسابقه ابن هیثم متشکل از نماینده انجمن ترویج علم ایران، نماینده مرکز ملی پرورش استعدادهای درخشان، نماینده اتحادیه معلمان فیزیک ایران، یکی از برندگان جایزه ترویج علم ایران و دو معلم نخبه و ممتاز آموزش فیزیک هستند.

صفاری نیا گفت: مسابقه دانش آموزی نور ابن هیثم دارای نتایج و دستاوردهایی از قبیل انگیزش و مشارکت هزاران دانش آموز از سراسر کشور در یک فعالیت علمی و اثرگذار، گامی در راستای ترویج علم، تحکیم خودباوری و ترویج روحیه کار و تلاش و علم دوستی در بین دانش آموزان با تولید محتوای آموزش مبتنی بر مشاهده و آزمایش توسط دانش آموزان کشور خواهد بود.

20104

کد خبر: 641274

وب گردی

وب گردی