خطاهای پزشکی سومین عامل مرگ و میر در آمریکا

طبق گزارش جدید منتشر شده خطای پزشکی سومین علت مرگ در ایالات متحده آمریکا است.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از مهر، تحقیقات محققان دانشگاه جانز هاپکینز آمریکا نشان می دهد در سال ۲۰۱۳ حداقل ۲۵۰ هزار نفر به دلیل اشتباهات قابل پیشگیری پزشکی فوت کرده اند.

این تعداد مرگ و میر بیشتر از مرگ ناشی از تلفیق موارد مرگ ناشی از سکته و آلزایمر است و در رتبه سوم بعد از بیماری قلبی و سرطان که ادعا می شود سالانه ۶۰۰ هزار نفر به این خاطر می میرند قرار دارد.

همچنین محققان دریافتند نرخ مرگ و میر ناشی از خطاهای پزشکی در صورت در نظرگرفتن موارد پیش آمده در خانه سالمندان حتی به مراتب بیشتر خواهد بود.

مارتین ماکاری، سرپرست تیم تحقیق، در این باره می گوید: «افراد فقط به خاطر باکتری و پلاک های قلبی نمی میرند، بلکه مراقبت های بهداشتی نامناسب، تشخیص نادرست پزشکان و مصرف بیش از اندازه دارو هم در مرگ افراد دخیل هستند.»

او در ادامه می گوید: «در مجموع مشخص می شود که اشتباهات پزشکی سومین عامل مرگ در آمریکا است.»

در مطالعه اخیر، نرخ مرگ و میر بین ۲۵۰ هزار تا ۴۴۰ هزار در سال برآورد شده است.

به گفته این محققان، تعداد دقیق افرادی که به دلیل جراحی های غیرحرفه ای، تجویز اشتباه دارو، یا صرفا یک اشتباه کوچک در اطلاعات کامپیوتری درگذشته اند مشخص نیست.

طبق توصیه سازمان بهداشت جهانی در آمریکا از سیستم جمع آوری آمار سلامت ملی استفاده می شود که البته در این آمارها خطاهای پزشکی پیگیری و ثبت نمی شود.

طبق آمار اعلام شده از سوی مرکز ملی سلامت، سایر علل اصلی مرگ در آمریکا در سال ۲۰۱۳ عبارت بودند از تصادف (۱۳۳,۰۰۰)، دیابت (۷۶,۵۰۰)، آنفلوانزا یا ذات الریه (۵۵,۰۰۰) و خودکشی (۴۳,۰۰۰).

20104

کد خبر: 641297

وب گردی

وب گردی