از باجو تا بیل/ رکوردشکنان نقل و انتقالات از سال 1990 تا کنون

نگاهی به لیست بازیکنانی که رکورد نقل و انتقالات فوتبال را از دهه نود تا کنون جابجا کرده اند.

به گزارش ایسکانیوز، یکی از بخش های جذاب فوتبال فصل نقل و انتقالات پیش فصل است و بسیاری از تیم ها برای خرید ستاره ها هزینه های زیادی را صرف می کنند که در ادامه به آنها می پردازیم.

در این لیست بازیکنانی که رکورد نقل و انتقالات فوتبال را از دهه نود تا کنون جابجا کرده اند حضور دارند.

1- گرت بیل
از تاتنهام به رئال مادرید
مبلغ: 85.3 میلیون پوند

توان حدس زد که کریستیانو رونالدو اصلا از خرید گرت بیل توسط رئال خوشحال نباشد. چرا که این مهاجم ولزی حالا با 85.3 میلیون پوند رکورد رونالدو را جابجا کرده است و در صدر گرانقیمت ترین بازیکنان تاریخ فوتبال جای گرفته است. وی در سال 2013 راهی مادرید و در ابتدای کار به شدت مورد انتقاد قرار می گیرد و همه از او انتظار داشتند که به اندازه قمیتش بازی کند، اما رفته رفته در ترکیب رئالی ها جا افتاد و توانست به یکی از اصلی ترین مهره های کهکشانی ها شد.

2- کریستیانو رونالدو
از منچستریونایتد به رئال مادرید
مبلغ: 80 میلیون پوند

کاکا تنها چند هفته رکورد دار گرانقیمت ترین بازیکن تاریخ بود و پس از آن کریستیانو رونالدو به ارزش 80 میلیون پوند از الدترافورد راهی برنابئو شد تا قدرت تیم اول پایتخت کشور گاو باز ها دو چندان شود. رونالدو از سال 2009 در رئال حضور دارد و تا کنون رکورد های بسیاری را از آن خود کرده است که بهترین آنها کسب عنوان بهترین گلزن تاریخ باشگاه رئال مادرید است.

3- کاکا
از آث میلان به رئال مادرید
مبلغ: 56 میلیون پوند

پیش از آمدن کاکا رکورد نقل و انتقلات به مدت 8 سال از آن زیدان بود. در سال 2009 باشگاه رئال مادرید تصمیم می گیرد با مبلغ 56 میلیون پوند کاکا را از آث میلان به خدمت بگیرد. اما حضور کاکا همزمان با ورود کریستیانو رونالدو در رئال شد و بازی او تحت الشعاع رونالدو قرار گرفت و نتوانست درخشش سابقش را داشته باشد. وی در چهار فصل حضور در سانتیاگو برنابئو 12 بار به میدان و پس از آن دوباره راهی میلان شد.

4- زین الدین زیدان
از یوونتوس به رئال مادرید
مبلغ: 46.6 میلیون پوند

یکی مهم ترین و بهترین نقل و انتقالات تاریخ فوتبال توسط رئال مادرید صورت گرفت. زین الدین زیدان بهترین بازیکن قرن بیستم از نگاه کاربران فیفا، در سال 2001 به مبلغ 46.6 میلیون پوند راهی رئال مادرید شد و تا آن زمان رکورد دار نقل و انتقالات بود. او 225 بار پیراهن کهکشانی ها را بر تن داشت و 49 گل به ثمر رساند.

5- لوئیس فیگو
از بارسلونا به رئال مادرید
مبلغ: 37 میلیون پوند

جنجالی ترین نقل و انتقال تاریخ فوتبال بدون شک انتقال فیگو از بارسلونا به رئال مادرید بود. او پس این انتقال به منفورترین بازیکن از نگاه هواداران بارسلونا تبدیل شد و آنها از این بابت بسیار خشمگین بودند و زمانی که فیگو با لباس رئال به نیوکمپ بازگشت مورد آزار و اذیت هواداران بارسا قرار گرفت. وی در سال 2000 به ارزش 37 میلیون پوند راهی رئال مادرید و بیش از 230 بار پیراهن این تیم را بر تن کرد و 7 جام مختلف را به دست آورد.

6- هرنان کرسپو
از پارما به لاتزیو
مبلغ: 35.5 میلیون پوند

هرنان کرسپو مهاجم آرژانتینی پارما به سرعت به یکی از بهترین گلزنان اروپا تبدیل شد و باشگاه لاتزیو برای به خدمت گرفت وی مبلغ 35.5 میلیون پوند پرداخت کرد. او بلافاصه نشان داد که این مبلغ گزاف ارزشش را داشته است و در اولین فصل حضورش عنوان آقای گلی سری آ را به دست آورد، اما نتوانست به تیمش برای کسب اسکودتو کمکی بکند.

7- کریستین ویری
از لاتزیو به اینترمیلان
مبلغ: 32.1 میلیون پوند

پیش از اینکه دهه 90 به پایان برسد باشگاه اینتر میلان در خریدی پر سروصدا کریستن ویری را از المپیک رم به سن سیرو آورد. افعی ها مبلغ 32 میلیون پوند را برای او پرداخت کردند. این مهاجم ایتالیایی 185 بار پیراهن اینتر را بر تن کرد و 120 گل به ثبت رساند.

8- دنیلسون
از سائوپائولو به رئال بتیس
مبلغ: 21.5 میلیون پوند

در سال 1998 رکورد نقل و انتقالات شکسته شد. در این سال باشگاه رئال بتیس با پرداخت 21.5 میلیون پوند وینگر برزیلی سائوپائولو را به خدمت گرفت. دنیلسون که به همراه تیم ملی برزیل توانست در جام جهانی 2002 مقام قهرمانی را کسب کند از مهارت و تکنیک فوق العاده ای بهره می برد.

9- رونالدو
از بارسلونا به اینترمیلان
مبلغ: 19.5 میلیون پوند

رونالدو پس از گذراندن یک فصل بی نظیر با بارسلونا، به باشگاه اینترمیلان ایتالیا رفت و برای دومین بار رکورد نقل و انتقالات را جابجا کرد. وی در اینتر مصدومیت های بدی داشت و نتوانست به مانند بارسا در اینتر درخشش داشته باشد، با این حال او 59 گل در 99 بازی برای نراتزوری ها به ثمر رساند.

10 -آلن شیرر
ازبلکبرن به نیوکاسل
مبلغ: 15 میلیون پوند

آلن شیرر پس از به ثمر رساندن 130 گل برای بلکبرن، باشگاه نیوکاسل تصمیم گرفت با پرداخت مبلغ 15 میلیون پوند این ستاره انگلیسی را به خدمت بگیرد. نیوکاسل آشیانه آخر ماشین گلزنی سه شیر ها بود. وی پس از 10 سال حضور در لانه ی کلاغ ها از دنیای فوتبال خداحافظی کرد.

11 -رونالدو
از پی اس وی آیندهوون به بارسلونا
مبلغ: 13.2 میلیون پوند

ال فنومنو مسلما یکی از بزرگترین بازیکن جهان در دهه 90 بود و دو بار رکورد نقل و انتقالات را در این دهه جابجا کرد. اولین بار با انتقال 13.2 میلیون پوندی به بارسلونا بود. این ستاره برزیلی در نیوکمپ خوش درخشید و مورد توجه بسیاری از باشگاه های بزرگ اروپایی قرار گرفت. وی در 49 بازی برای بارسلونا 47 گل به ثمر رساند.

12 -جیانلویجی لنتینی
از تورینو به آث میلان
مبلغ: 13 میلیون پوند

در دهه 90 بسیاری از بازیکنان علاقه داشتند در سری آ بازی کنند، چرا که اکثر ستاره های فوتبال در این لیگ حضور داشتند و بابت آنها هزینه های گزافی پرداخت می شد. رکورد جهانی نقل و انتقالات 3 بار در سال 1992 شکسته شد و جیانلویجی لنتینی تا سال 1996 رکورد دار بود. این بازیکن ایتالیایی توانایی عجیبی در دریبل زنی داشت و بخش مهمی از تیم آث میلان در کسب اسکودتوی فصل 1992/93 بود. اما پیش از شروع فصل 93/94 تصادف شدیدی با ماشین داشت که مسیر زندگی حرفه ای او را تغییر داد.

13 -جیانلوکا ویالی
از سمپدوریا به یوونتوس
مبلغ: 12 میلیون پوند

پس از روبروتو باجو، جیانلوکا ویالی بود که توسط یوونتوس در سال 1992 از باشگاه سمپدوریا خریداری شد تا گران قمیت ترین بازیکن تاریخ شود. او یک مهاجم کلاس جهانی بود و با مبلغ 12 میلیون یورو راهی تورین شد. این بازیکن در سال 1996 به همراه بیانکونری ها قهرمان لیگ قهرمانان اروپا شد.

14 - ژان پیر پاپن

از مارسی به آث میلان

مبلغ: 10 میلیون پوند

2 سال پس از انتقال باجو به یوونتوس و ثبت رکورد نقل و انتقالات، ژان پیر پاپن فرانسوی با مبلغ 10 میلیون پوند از المپیک مارسی راهی فوتبال ایتالیا شد و لباس قرمز و مشکی شهر مد را بر تن کرد. اما مصدومیت های پی در پی او سبب جلوگیری از پیشرفتش شد و وی پس از 2 سال راهی بایرن مونیخ شد.

15 - روبرتو باجو

از فیورنتینا به یوونتوس

مبلغ: 8 میلیون پوند

روبرتو باجو که محصول آکادمی ویچنزا است برای مدت 5 سال در شهر فلورانس لباس بنفش را بر تن داشت و از ابتدای دهه 90 با مبلغ 9 میلیون پوند که در آن زمان یک رکورد جهانی محسوب می شد از فیورنتینا راهی یوونتوس شد. باجو در یووه بیش از 200 بار به میدان رفت و 115 گل به ثمر رساند. ضمن اینکه وی 3 جام مختلف و یک توپ طلا را با پیراهن بانوی پیر به دست آورد.

604/601

کد خبر: 641362

وب گردی

وب گردی