فتاحی در گفت و گو با ایسکانیوز: به نفع اصلاح طلبان است که لاریجانی رئیس مجلس باشد/ احمدی نژاد هنوز بازنشسته  نشده

یک نماینده اصلاح طلب مجلس نهم معتقداست: انرژی زیادی برای بیرون راندن محمود احمدی نژاد در صورت حضور احتمالی در انتخابات ریاست جمهوری سال آینده لازم است.

عابد فتاحی در گفت و گو با خبرنگار پارلمانی ایسکانیوز درباره ارزیابی خود از انتخابات مجلس دهم و پیروزی قاطع لیست امید در هر دو مرحله از انتخابات گفت: مجلس دهم مجلسی است تقریبا میانه رو و مستقل و شاید چندتا به ندرت و به اندازه انگشت های دست تندروهایی داشته باشیم.

باتجربه های مجلس باید نمایندگان جدید الورود را هدایت کنند

وی افزود: به طور کلی،مجلس دهم، مجلسی مستقل و آرام است که تعداد زیادی از آن ها برای اولین بار است که وارد پارلمان می شوند و این مجلس اگر از طرف افرادی که سابقه دارند هدایت نشود، تضعیف خواهد شد چراکه تقریبا هیچ مجلسی بعد از انقلاب به اندازه این مجلس نماینده جدید نداشته است.

توانمندی عارف و لاریجانی را قبول دارم

فتاحی در پاسخ به این سئوال که این هدایت را لاریجانی بهتر می تواند انجام دهد یا عارف؟ گفن: من هم توانمندی عارف را قبول دارم و هم توانمندی لاریجانی اما چندین بار گفته ام که به منفعت اصلاح طلبان خواهد بود که ریاست مجلس در اختیار لاریجانی قرار بگیرد.

وی تاکید کرد: من به عنوان یک نماینده حامی دولت و اصلاح طلب این حرف را می زنم ومی خواهم که ریاست مجلس را بدست لاریجانی بدهند چراکه خدای نکرده از ابتدای کار مجلس دهم، فضای مجلس دو قطبی نشود.

اصولگرایان به دنبال انتقام از اصلاح طلبان هستند

نماینده مردم ارومیه در مجلس نهم همچنین در پاسخ به این سئوال که آیا می توان انتخابات مجلس دهم را مقدمه ای برای انتخابات ریاست جمهوری در سال 96 دانست؟ گفت: به نظر می رسد که با نوع انتخاب مردم در 7 اسفند،همین الان انتخابات ریاست جمهوری آینده رقم خورده است و استارت آن زده شده است و تمام نگاهها به این است که آیا دوره ریاست جمهوری روحانی 8 ساله و یا 4 ساله خواهد شد اما من معتقدم اگر حرکت های مجلس و مدیریت دولت تدبیر و امید کمی قدرت بگیرد، ریاست جمهوری آینده باز هم با روحانی خواهد بود.

وی گفت: طرف مقابل می خواهد انتقام انتخابات مجلس رادر انتخابات ریاست جمهوری 96 بگیرد و این واقعا یک انتقام گیری سیاسی است و آن ها برنامه دارند که انتقام 7 اسفند و 10 اردیبهشت را در خرداد 96 از اصلاح طلبان و اعتدالیون بگیرند.

نباید احمدی نژاد را دست کم گرفت

این نماینده اصلاح طلب مجلس در ادامه در پاسخ به این سئوال که بازگشت احمدی نژاد به قدرت را چقدر جدی می دانید؟ گفت: من حضور احمدی نژاد رابه عنوان یک نامزد انتخاباتی بسیار جدی تلقی کنم و معتقدم اگر او وارد صحنه انتخابات بشود، برای بیرون راندنش از صحنه انرژی زیادی لازم است.یعنی نباید احمدی نژاد را دست کم بگیرم.

وی افزود: این هشدار منوط به حضور احمدی نژاد در صحنه انتخابات است اما اینکه شورای نگهبان بخواهد صلاحیت او را رد کند، بحث دیگری است.

فتاحی گفت: احمدی نژاد از روزی که دوره ریاست جمهوری اش به پایان رسیده همیشه کاری کرده است که هم نیروی خودش را حفظ کند و هم با مردم در ارتباط باشد و به نظر من او هنوز بازنشسته سیاسی نشده است.

20204

کد خبر: 641404

وب گردی

وب گردی