طه هاشمی خبر داد: تاسیس بازارچه فنی و هنر در دانشگاه آزاد اسلامی/ برگزاری کنسرت از رسالت های دانشگاه نیست

معاون دانشجویی و فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی از تاسیس بازارچه فنی و هنر در دانشگاه آزاد اسلامی خبر داد.

حجت الاسلام طه هاشمی، معاون دانشجویی و فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی با اعلام این خبر به ایسکانیوزگفت: دانشگاه آزاد اسلامی برای اینکه بتواند محصولات تولیدشده توسط دانشجویان در حوزه های علمی، فناوری، فرهنگی وهنری در معرض فروش قرار گیرد، دست به تاسیس و راه اندازی بازارچه فنی و هنر زده است.

او با بیان اینکه بازارچه هنر می‌تواند مردم را با صنایع و محصولاتی که توسط فرزندان خودشان در دانشگاه های سراسر کشور در واحدهای دانشگاه آزاد تولید می‌شود آشنا کند، گفت: به همین خاطر هیات رئیسه دانشگاه آزاد اسلامی مراتب استان ها را برای تشکیل بازارچه فنی و هنر مصوب کرد.

هاشمی با بیان اینکه این بازارچه در چارچوب شرکت های دانش بنیان فرهنگی تعریف می شود، گفت: اخیرا در شورای راهبردی دانش بنیان و سرمایه گذاری دانشگاه مصوب شد تا واحدهای دانشگاهی در سراسر کشور به موازات فعالیت های سایر شرکت های دانش بنیان با تاسیس شرکت های دانش بنیان فرهنگی از تولیدات فرهنگی دانشگاهی نیز حمایت کنند.

او با بیان اینکه شرکت های دانش بنیان در عرصه هنر، فرهنگ، ورزش، علوم انسانی فعالیت خواهند کرد، گفت: بیش از 40 درصد آموزش عالی ما در حوزه علوم انسانی فعالیت می کند و بخش قابل توجهی از محصولات و تولیدات در حوزه فرهنگ، هنر و حوزه های ورزشی است، بر همین اساس بازارچه فنی و هنر در دانشگاه آزاد اسلامی تعریف شده تا بتواند در مراکز استان ها از تولیدات و محصولات دانشجویان حمایت کند. امیدواریم این بازارچه ها به صورت گسترده در تمامی واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی ایجاد شود.

برگزاری کنسرت از رسالت های دانشگاه نیست

معاون دانشجویی و فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی در رابطه با برگزاری کنسرت ها و اردوهای دانشجویی گفت: هیچ کنسرتی در دانشگاه آزاد اسلامی برگزار نمی شود و برگزاری آن در رسالت های دانشگاه تعریف نشده است.

او ادامه داد: هرجامعه ای به موسیقی فاخر خود به طور طبیعی علاقه مند است بنابراین دانشجویان هم مانند سایر اقشار جامعه می توانند از این امکان استفاده کند.

هاشمی با بیان اینکه دانشگاه آزاد اسلامی به تمامی واحدهای خود آیین نامه شورای اسلامی شدن دانشگاه ها را ابلاغ کرده، گفت: واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی کمیته های سه نفره ناظر در حوزه موسیقی را تشکیل داده اند. این کمیته بر گروه های دانشجویی در برگزاری مراسم و همایش ها نظارت می کند.

او با اشاره به آیین نامه برگزاری مراسم در دانشگاه ها گفت: دانشگاه ها نمی توانند به طور رسمی اقدام به برگزاری کنسرت موسیقی و فروش بلیت کنند. چنین اقدامی در دانشگاه ها مرسومی نیست و انجام هم نخواهد شد. اما استفاده موسیقی فاخر و مجاز در کشور می تواند در دانشگاه ها نیز مورد توجه قرار بگیرد.

اردوها در چهارچوب قانون است

معاون دانشجویی و فرهنگی در رابطه با اردوهای دانشجویی گفت: در سال هزاران سفر در دانشگاه انجام می شود. به این معنی که واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی در سراسر کشور اردوهای مختلفی را در قالب اردوهای فرنگی، اجتماعی، تفریحی برگزار می کنند.

هاشمی با بیان اینکه اردوهای دانشجویی براساس چارچوب و ضوابط شورای انقلاب فرهنگی انجام می‌گیرد، گفت: سفرهای دانشجویی و اردوها براساس چارچوب مقررات در دانشگاه آزاد اسلامی صورت می گیرد.

20104

کد خبر: 641425

وب گردی

وب گردی