برگزاری  همایش ملی مدیریت توانمندسازی درسازمان‌های نوین در واحد رشت

اولین همایش ملی مدیریت توانمندسازی درسازمان‌های نوین در دانشگاه آزاد اسلامی واحد رشت برگزار شد.

به گزارش ایسکانیوز، اولین همایش ملی مدیریت توانمندسازی در سازمان‌های نوین با حضوردبیر هیأت امناء و رئیس دانشگاه آزاداسلامی استان گیلان، نماینده منتخب مردم رشت در مجلس شورای اسلامی، اساتید، صاحب نظران، مدیران و جمع کثیری از دانشجویان رشته‌های مدیریت دانشگاه آزاد اسلامی واحد رشت درسالن اجتماعات این واحد دانشگاهی برگزارشد.

دکتر علیرضا امیرتیموری دبیر هیأت امناء ورئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان گیلان دراین همایش گفت: دولت به عنوان صاحب قدرت، بخش خصوصی به عنوان صاحب پول و دانشگاه به عنوان صاحب علم و دانش چرخ دنده‌هایی هستند که درجامعه کنونی با هم کارمی کنند و رسانه نیزبه عنوان عامل چهارم واسطه این سه نهاد است.

او افزود: باید بین صنعت و دانشگاه حلقه واسطه‌ای باشد و با ظهورمؤسسه‌های واسطه و پشتیبان صنعت و دانشگاه به هم نزدیک شوند.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان گیلان خاطرنشان کرد: شرکت‌های دانش بنیان می‌توانند به عنوان واسطه، صنعت و دانشگاه را به هم نزدیک کرده و موجبات تولید ثروت ازطریق علم را فراهم کنند.

او با اشاره به اینکه وضعیت تولید مقاله در دانشگاه‌های کشورخوب است، گفت: تولید و نوشتن مقاله دردانشگاه‌های معتبر پیش نیاز نیل به اهداف بالاتراست اما متاسفانه در کشور با وجود تولید زیاد مقاله این مقالات به پروژه‌هایی که مورد نیازبخش صنعت باشند، تبدیل نشده و تجاری سازی صورت نمی‌گیرد.

دکترامیرتیموری وضعیت تولید علم ازلحاظ کمی را در ایران خوب عنوان کرد و گفت: تولید علم درکشورازلحاظ کمی خوب است اما ازلحاظ کیفی چرخه تولید علم در ایران معیوب می‌باشد.

او با تاکید بر اینکه صنعت هیچگاه به دانشگاه اعتماد نکرده است گفت: متاسفانه در کشور هیچکدام ازبخش‌های خصوصی یا صنعتی، بخش تحقیق و توسعه ندارند.

دبیر هیأت امنای دانشگاه آزاد اسلامی استان گیلان گفت: با توجه به اینکه ۹۵درصد دستگاه‌های اجرایی کشوردولتی هستند اقتصاد تقریبا دولتی، عرصه را برای رقابت بخش‌های خصوصی تنگ کرده است.

دکتر امیرتیموری گفت: هماهنگی دولت‌هایی که روی کار می‌آیند، هماهنگی دستگاه‌های دولتی، برنامه ریزی و برنامه محوربودن، مشارکت بخش خصوصی و فعالیت شرکت‌های دانش بنیان از جمله عواملی هستند که در تولید ثروت ازطریق علم نقش مهم و موثری دارند.

نظم گام نخست درتوانمندسازی است

دکترمهردادگودرزوندچگینی دبیرعلمی همایش ملی مدیریت توانمندی درسازمان‌های نوین نیزدر این همایش گفت: توانمندسازی ازعواملی است که درنیل به اهداف و پیشرفت‌ها برای مدیران جامعه نقش مهمی داشته و گام نخست خود سامانی و توانمندسازی، نظم است.

او گفت: شناخته شدن دیدگاه‌ها و اهداف، کسب تجارب، مورد توجه قراردادن الگوسازی، خوب تعریف شدن اطلاعات و نتایج، ارایه نتایج و ایجاد اعتماد ازویژگی‌هایی است که سازمان‌های نوین باید داشته باشند.

همچنین دکتر سعید باقر سلیمی دبیر اجرایی اولین همایش ملی مدیریت توانمندی در سازمانهای نوین تعداد مقالات ارسالی به دبیرخانه این همایش را ۲۱۴ مقاله از سراسر کشور خواند و افزود: از بین مقالات ارسالی به دبیرخانه اولین همایش ملی مدیریت توانمندی در سازمانهای نوین، تعداد ۹۰ مقاله تایید که از این تعداد، ۱۷ مقاله بصورت پوستری ارائه شدو سایر مقالات پذیرفته شده نیز ۲۶ مقاله برگزیده که در طی برگزاری این همایش ارائه شد.

20104

کد خبر: 641477

وب گردی

وب گردی