حمایت سازمان بنادر از بخش خصوصی برای توسعه ناوگان و امکانات گردشگری دریایی

عضو هیات عامل و معاون امور دریایی سازمان بنادر و دریانوردی از حمایت این سازمان از بخش خصوصی به منظور توسعه ناوگان و امکانات گردشگری دریایی خبر داد.

به گزارش ایسکانیوز از روابط عمومی سازمان بنادر و دریانوردی، محمد راستاد اظهار کرد: تاکنون مجموعه ای از تمام ضرورت ها و اقدامات برای فعالیت مناسب دریانوردی ایمن در اروند رود مهیا شده است.

وی گفت: سازمان بنادر و دریانوردی و اداره کل بندر و دریانوردی خرمشهر در زمینه ساماندهی آبراه بین المللی اروند و تآمین ایمنی دریانوردی اقدامات بسیار گسترده و قابل توجهی انجام داده اند.

معاون امور دریایی سازمان بنادر و دریانوردی در ادامه ضمن اشاره به انعقاد قرارداد شناورسازی ٣٩ فروند مغروقه از آبراه اروند افزود: این قرارداد گام بسیار بزرگی در راستای پاکسازی آبراه بین المللی اروند به شمار می رود.

راستاد تصریح کرد: همچنین در راستای تأمین ایمنی دریانوردی می توان به استقرار علائم کمک ناوبری مورد نیاز برای تردد ایمن کشتی ها و انواع شناورها در آبراه اروند اشاره کرد که بطور مستمر سرویس و نگهداری آنها انجام می شود.

وی ادامه داد: علاوه بر آن تمام امکانات لازم برای جستجو و نجات دریایی، مخابرات و ارتباطات دریایی، پیشگیری و مقابله با آلودگی محیط زیست دریایی در بنادر خرمشهر، آبادان و اروند کنار فراهم شده است.

عضو هیات عامل سازمان بنادر و دریانوردی با بیان اینکه تاکنون عمده لایروبی هایی که در اروند رود انجام شده مربوط به نگهداری برای پوشش تردد به بنادر و پای اسکله ها بوده است، افزود: انجام لایروبی اساسی مورد نیاز در اروند رود مستلزم نهایی شدن توافقات با طرف عراقی است که در این خصوص مذاکراتی از سوی مقامات مربوطه بویژه وزارت امور خارجه صورت گرفته است.

راستاد ابراز امیدواری کرد با به سرانجام رسیدن مذاکرات و توافقاتی که در این خصوص حاصل می شود لایروبی کامل در اروند رود صورت گیرد و شرایط ورود کشتی های بزرگتر به بندر خرمشهر فراهم شود.

به گفته وی در حال حاضر یک فروند شناور ناجی در بندرخرمشهر مستقر است و به زودی یک فروند شناور ناجی دیگر نیز در بندر اروندکنار مستقر خواهد شد که این امر افزایش توان عملیاتی در زمینه جستجو و نجات دریایی را به همراه خواهد داشت.

معاون امور دریایی سازمان بنادر و دریانوردی اظهار داشت: امیدواریم بتوانیم به زودی در زمینه نوسازی و ارتقای کیفیت ناوگان جستجو و نجات دریایی اقدامات خوبی انجام بدهیم.

راستاد در خصوص بحث گردشگری دریایی گفت: یکی از سیاست های مهم ما در زمینه رونق گردشگری دریایی، ایجاد انگیزه و حمایت از بخش خصوصی برای توسعه ناوگان و امکانات گردشگری دریایی است.

وی با اشاره به اینکه بنادر استان خوزستان بویژه بنادر خرمشهر و آبادان جزو اولویت های مهم در این خصوص به شمار می آیند، افزود: با توجه به ظرفیت های خوبی که در خصوص ارتقای کمیت و کیفیت گردشگری در این منطقه وجود دارد به دنبال طراحی و ساخت شناورهای مناسب و ایمن برای گردشگری دریایی در حوزه های مختلف از جمله رودخانه های اروند و کارون هستیم.

عضو هیات عامل سازمان بنادر و دریانوردی در پایان خاطرنشان کرد: امیدواریم بتوانیم با مکانیزم های حمایتی و اعطای تسهیلات به سرمایه گذاران بخش خصوصی اعم از شرکت های تعاونی و اشخاص حقیقی و بهره گیری از توان کارگاههای داخلی شناورسازی، گردشگری دریایی را رونق دهیم.

402/601

کد خبر: 641504

وب گردی

وب گردی