روحانی: آرمان نهایی نظام جمهوری اسلامی ایران تحقق صلح در سراسر  جهان است/تجلی رحمت پیامبر، انصاف و عدالت در برخورد با همگان بود

رییس‌جمهور، آرمان نهایی نظام جمهوری اسلامی ایران را تحقق صلح در سراسر منطقه و جهان دانست و تاکید کرد: افتخار ما این است که تحت رهبری و هدایت حضرت آیت‌الله خامنه‌ای همواره از مظلوم دفاع کرده و به این سیاست خود ادامه خواهیم داد.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری، حجت الاسلام حسن روحانی همزمان با خجسته سالروز بعثت پیامبر مکرم اسلام حضرت محمد صلی‌الله‌علیه‌وآله و در دیدار عیدانه جمعی از مسئولان و کارگزاران نظام، سفیران کشورهای اسلامی و قشرهای مختلف مردم با رهبر انقلاب، اظهارداشت: حمایت و دفاع از مظلوم عین عدالت و انصاف است.

رییس جمهور، اسلام ستیزان غربی و دوستان نادان و مزدوران وابسته را لبه‌های یک قیچی برای ضربه زدن به حیثیت وشان اسلام به عنوان دین رحمت و صلح برشمرد و با طرح این پرسش که بانیان و حامیان تروریسم، تروریست‌ها و نا‌امنی در منطقه چه کسانی هستند؟، گفت: ریشه اصلی ترور و نا‌امنی کسانی هستند که رژیم نامشروع و غاصب صهیونیستی را در این منطقه ایجاد کرده و از آن حمایت می‌کنند و در ادامه نیز به افغانستان و عراق و دیگر کشورهای اسلامی یورش بردند.

روحانی افزود: آیا در صدر مسوولان اصلی این جنایات در منطقه، آمریکا و صهیونیسم نیستند؟ همان‌هایی که به ایران اسلامی به خاطر حمایت از مظلوم حمله می‌کنند و می‌گویند که شما چرا دست مظلوم را می‌گیرید و در کنار مظلوم می‌ایستید.

رییس جمهور با تاکید بر اینکه چگونه می‌توان بمباران وحشیانه مردم مظلوم یمن و فلسطین را دید و در برابر آن سکوت کرد، اظهارداشت: ایمان و جهاد برای ما اصل است و همه مسلمانان باید به تعالیم پیامبر عظیم الشان اسلام (ص) مراجعه و ندای ملکوتی پیامبر در غار حرا و پیام بعثت را بشنوند.

روحانی تاکید کرد: باید به سیره پیامبر اسلام (ص)؛ پیامبری که رحمت و اسلام مجسم و عین اسلام ناب و اعتدال بود، برگردیم و به آن عمل کنیم.

رییس جمهور گفت: حتی آنهایی که امروز در تلاش برای ترویج اسلام ستیزی در جهان هستند اگر یکبار منصفانه به عدالت و آرمان شهر اسلام بنگرند که چگونه حتی با مشرکان و ملحدان برخورد می‌کرد، در می‌یابند اسلامی که همه تلاشش خدمت به انسان‌ها است، نمی‌تواند طرفدار تروریسم، آدم کشی و خشونت باشد.

روحانی در ابتدای سخنان خود نیز روز بعثت نبی مکرم اسلام را سرآغاز حیات جدید برای جامعه بشری دانست و با تبریک آن به همه انسان‌های آزاده جهان، مسلمانان، ملت بزرگ ایران و بویژه رهبر فرهیخته انقلاب اسلامی گفت: امروز زاد روز اعتدال و رحمت برای همه جهانیان است چرا که پیامبر اسلام نه تنها برای مومنین و مسلمانان که برای همه انسان‌ها رحمت است.

رییس جمهور اضافه کرد: پیامبر رحمت با آن همه حکمت و اتصال به فیض الهی، در عین حال در کار‌ها با مردم مشورت می‌کرد و به این طریق به همه انسان‌ها شخصیت داده و آن‌ها را در امور مختلف شریک می‌کرد. او پیامبر رحمت بود برای اینکه اسرار مردم را حفظ می‌کرد.

روحانی خاطرنشان کرد: او پیامبر رحمت بود برای اینکه دولتی عادلانه را تشکیل داد که حتی غیرمسلمانان نیز به تدبیر، حکمت، اخلاق، انصاف و عدالتش اعتراف داشتند و احساس می‌کردند که مدینه برای همه آن‌ها امن‌ترین مکان است.

رییس جمهور افزود: پیامبر حتی در میدان جنگ نیز پیامبر رحمت بود. در زمان جنگ با شجاعت وارد می‌شدند و در زمان صلح نیز شجاعانه صلح می‌کردند، در میدان جنگ عدالت را فراموش نمی‌کردند و برای رضای خدا و انجام وظیفه می‌جنگیدند و هیچ‌گاه انصاف را زیر پا نمی‌گذاشتند.

204

کد خبر: 641528

وب گردی

وب گردی