تهران - ایسکانیوز: امیر قلعه‌نویی بعد از کنفرانس مطبوعاتی بازی با گسترش فولاد، در مصاحبه با دوربین‌های تلویزیونی از حامیان کی‌روش انتقاد کرد.

قلعه‌نویی اعتقاد دارد هدف رسانه‌های حامی کی‌روش خوار کردن ایرانی‌هاست: «خودم دوست دارم کی‌روش در تیم ملی بماند اما متأسفانه برخی آقایان که هم میکروفن دارند و هم قلم فضای فوتبال را به صورتی پیش بردند که به سود فوتبال ما نیست. در جام‌جهانی نه نتیجه خوبی گرفتیم و نه آمار خوبی بر جای گذاشتیم اما در مجموع کی‌روش زحمات زیادی کشید و بهتر است برای جام ملت‌ها در تیم ملی بماند. بعضی از تیم‌هایی که در جام‌جهانی حضور داشتند مربیان خود را تغییر ندادند، نمونه‌اش قهرمان جام‌جهانی یعنی آلمان بود که مربی‌اش را حفظ کرد. کی‌روش باید بماند چون سه چهار سالی است در فوتبال ایران حضور دارد و باید در جام ملت‌ها به فوتبال ما کمک کند، اما قراردادش نباید ترکمنچای باشد. آن آدم‌هایی که گفتم به فکر فوتبال ما نیستند. برخی افراد که هم میکروفن و هم قلم دارند، می‌خواهند ایران و ایرانی را خوار کنند.»

موضع‌گیری علنی وزیر ورزش در مقابل کی‌روش با انتقاد رسانه‌های مختلفی روبرو شد. سرمربی استفلال در این مصاحبه از گودرزی حمایت کرد: «دکتر گودرزی وزیر ورزش و جوانان موضع خود را اعلام کرده و شاید به فدراسیون هم مشاوره داده باشد، اما در نهایت تصمیم‌گیری را به فدراسیون و علی کفاشیان واگذار کرده است.»

او نسبت به کسانی که حامی تمدید قرارداد کی‌روش تا جام جهانی بعدی بودند هم موضع گیری تندی داشت: «جالب است وقتی می‌خواستند با کی‌روش قرارداد ببندد، بعضی از افراد اعتقاد داشتند که جام ملت‌ها مهم نیست و باید به جام جهانی فکر کنیم. همان آدم‌ها پس از بازی‌های جام‌ ملت‌هایی که من سرمربی بودم در برنامه مناظره من را کوبیدند. آنوقت در برنامه مناظره خود و در حضور کی‌روش گفتند که تیم ملی دونده بود و برای آن به به و چه چه کردند. من همین حرف را پس از پایان جام ملت‌ها زدم، گفتم که تیم من دونده بود اما آن‌ها گفتند که می‌رفتی یک دونده می‌آوردی.»

قلعه‌نویی حاضر نشد درباره ایرانی یا خارجی بودن سرمربی بعدی تیم ملی اظهار نظر کند: «این سوال را باید از کفاشیان بپرسید و من در جایگاهی نیستم که به آن پاسخ دهم.»
کد خبر: 64154

وب گردی

وب گردی