صالحی: آمانو گزارش خوبی از برجام  ارائه کرد / کارشناسان چک و اسلواکی به ایران می آیند

رییس سازمان انرژی اتمی گفت : امانو گزارش خوبی از اجرا ی برجام ارائه کرد و ما هم تاکید کردیم آژانس صرفا بر مبنای برجام نظر دهد نه برخی تفسیر ها.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از ایرنا، علی اکبر صالحی پس از گفت و گو با مدیرکل اژانس بین المللی انرژی اتمی به خبرنگاران در وین گفت: این جلسه به قصد مرور اقدامات صورت گرفته در چارچوب برجام در سه ماهه نخست بود. اقای امانو گزارش خوبی ارائه کرد , ما هم مسائلی که مورد نظرمان بود را مطرح کردیم .

رییس سازمان انرژی اتمی افزود: برجام یک تفاهم نامه بسیار قطور است و بندهای زیادی دارد که در برخی بندها ممکن است نظرات مختلفی به لحاظ تفسیری بیان شود , به همین دلیل ما اصرار داریم آژانس مطابق آنچه که در بندها آمده و نوشته شده نظر دهد نه مطابق آنچه که ممکن است با برداشت های متفاوت مطرح شود.

صالحی گفت : روابط ما با آژانس خوب است ، کارها به خوبی پیش می رود و آقای آمانو و همکارانشان با جدیت مسائل را مورد برسی و نظر قرار می دهند.

وی تاکیدکرد: مسائل را واضح و روشن مطرح و سعی کردیم که غلظت سیاسی آن را کم کنیم و به مفهوم فنی و حقوقی آن را بیفزاییم.در کل حاصل نتیجه این جلسه را در آینده خواهیم دید.

رییس سازمان انرژی اتمی در باره سفر خود به چک و اسلواک و نتایج آن هم گفت : مذاکرات خوبی صورت گرفت. چک و اسلواکی هر دو در مسائل هسته ای , کشورهای پیشرفته ای هستند , ما در ارتباط با پروژه هایی که می توانیم با یکدیگر اجرا کنیم بحث کردیم.

صالحی گفت: تعدادی از پروژه ها را مشخص کردیم و به زودی همکاری های خود را هم با چک و هم با اسلواکی در زمینه های فناوری های هسته ای شروع خواهیم کرد. کارشناسان آنها به ایران خواهند آمد و روابط و دید و بازدیدهای کارشناسی به زودی انجام خواهد شد.

204/201

کد خبر: 641549

وب گردی

وب گردی