رئیس مجلس برزیل برکنار شد

دیوان عالی‌ فدرال برزیل امروز پنجشنبه تصمیم گرفت «ادواردو کانیا» رئیس مجلس نمایندگان برزیل از حزب نهضت دموکراتیک را برکنار کند.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از ایرنا، قاضی «تئوری زاواسکی» رئیس دیوان عالی‌ برزیل، کانیا را به اتهام ارعاب قانونگذاران و مانع تراشی در تحقیقات علیه خود برکنار نمود هرچند که تصمیم و تایید نهایی این موضوع برعهده دیوان عالی‌ این کشور است .
زاواسکی که این تصمیم را بر اساس گزارش دادستان کل انجام داده است ، دستور داده که کانیا به طور موقت از سمت خود برکنار شود.
جانشین کانیا در حال حاضر معاون وی «والدیر مارانیون» (Waldir Maranhao ) از حزب پیشرو می‌ باشد .
دادستانی استدلال آورده است که کانیا چندین ابتکار قانونی را “فروخت” و توسعه چندین پیشنهاد را “تغییر” داد. به گفته دادستان، هدف کانیا، حفظ سازمان تبهکاری بود که وی در آن عضویت داشت.
تصمیم زاواسکی، یک فصل جدیدی به سردرگمی سیاسی در آستانه اینکه مجلس سنا بتواند از روند استیضاح دیلما روسف رئیس جمهوری برزیل حمایت کند، اضافه کرده است.
خبرگزاری اروپاپرس نوشت: برکناری کانیا در حالی‌ صورت می‌ گیرد که روسف دو هفته پیش گفته بود همه فرآیند استیضاح، از سوی «ادواردو کانیا» ترویج شده که آن را در انتقام از تصمیم دولت در عدم کمک به وی در متوقف کردن فرآیندها به دلیل فساد مالی ، انجام داده است .
روسف همچنین گفته بود که رئیس مجلس نمایندگان تحت تحقیقات قضایی است و در آن زمان به دنبال 3 رای حزب دولت برای متوقف کردن فرآیند علیه خود در کمیسیون اخلاق مجلس بود. ما با آن مخالفیم و به همین دلیل بر اساس انتقام در حال انجام این کارها است.
303300

کد خبر: 641564

وب گردی

وب گردی