کاهش 10 تا 12 درصدی آب پشت سد رودخانه زاینده‌رود

مدیرکل حفاظت محیط‌ زیست استان اصفهان گفت: کاهش 10 تا 12 درصدی آب پشت سد رودخانه زاینده‌رود چشم‌انداز امیدوار کننده‌ای نداشته و روال این امر تخصیص حقابه زاینده‌رود را با مشکل مواجه می‌کند.

به گزارش ایسکانیوز و به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، حمید ظهرابی مدیرکل حفاظت محیط‌ زیست استان اصفهان دباره وضعیت کنونی زاینده‌رود، گفت: هم‌اکنون به دلیل تأمین آب کشاورزی شرق اصفهان آب در زاینده‌رود جریان دارد.

او تأکید کرد: به دلیل کمبود بارندگی در حوزه استان اصفهان و چهارمحال بختیاری، وضعیت آب پشت سد زاینده‌رود چشم‌انداز امیدوارکننده‌ای ندارد و حجم آب مخزن سد حدود 10 تا 12 درصد پایین‌تر آمده و ادامه این روند تخصیص حقابه رودخانه زاینده‌رود را با مشکل مواجه خواهد کرد.

مدیر کل حفاظت محیط‌ زیست افزود: زاینده رود نسبت به سال گذشته با کمبود آب مواجه شده و اگر بخش‌‌های مختلف استان برنامه‌ریزی جامعی برای مصرف آب به اجرا درآوردند، ممکن است مشکل حقابه زیست‌محیطی زاینده‌رود و تالاب گاوخونی حل شود.

ظهرابی در خصوص حقابه زاینده‌رود و اجرای آن، تاکید کرد: در زمان‌بندی سال جاری آبی، ورود حدود 87 میلیون متر مکعب حقابه زیست‌محیطی پیش‌بینی شده که در 10 ماه از سال وارد رودخانه زاینده‌رود شود.

او در پایان گفت: آب زاینده‌ رود از سال آبی گذشته تا امسال در حد فاصل بین 2 کشت، تا حد امکان حقابه زیست‌محیطی خود را دریافت کرده است.

20106

کد خبر: 641595

وب گردی

وب گردی