رئیس واحد ایلام دانشگاه آزاد اسلامی: مهم‌ترین رسالت امروز دانشگاهیان تبدیل علم به ثروت است

‌رییس دانشگاه آزاد اسلامی واحد ایلام گفت: دانشگاه آزاد اسلامی در دو سال گذشته توانست به ریل اصلی خود بازگردد و در حوزه‌های مختلف، روند دانشگاهی خود را طی کند.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از ایسنا، دکتر «شهریار عباسی» در مراسم گرامیداشت هفته معلم و مقام استاد با اشاره به اینکه تقارن هفته معلم با مبعث رسول اکرم (ص) را به فال نیک می‌گیریم، اظهار کرد: پیامبر مکرم اسلام (ص) در حقیقت اولین معلم عالم هستی بودند که هدایت کننده واقعی بشر در عصر جاهلیت و تباهی به سمت نور و رحمت و روشنایی بوده است.

او با اشاره به اینکه استاد شهید مرتضی مطهری نمادی شایسته برای جامعه دانشگاهی ما بوده و هست، افزود: اگر نیم نگاهی به قبل از پیروزی انقلاب داشته باشیم خواهیم دید که شهید مطهری نقش بی‌بدیلی در روشنگری جامعه دانشگاهی داشته است.

رییس دانشگاه‌ آزاد اسلامی استان ایلام گفت: در گذشته که مجامع دانشگاهی جولانگاه تفکرات مارکسیستی بود، شهید مطهری وارد این میدان شد و تمام افکار مارکسیست‌ها را مطالعه کرد تا بتواند جوابی محکم در برابر آنها داشته باشد.

عباسی با بیان اینکه زمانی جامعه مملو از بی‌دینی بود شهید مطهری «فلسفه حجاب» را نوشت، خاطرنشان کرد: زمانی که حقوق زنان در جامعه به رسمیت شناخته نمی‌شد این استاد بزرگ «حقوق زن در اسلام» را نگاشت و باید گفت که استاد شهید مرتضی مطهری مایه افتخار جامعه دانشگاهی ماست.

او گفت: به فضل خدا و با مدیریت ریاست عالیه دانشگاه آزاد، این دانشگاه توانست به ریل اصلی خود بازگردد و در حوزه‌های مختلف روند دانشگاهی خود را طی کند که از جمله برنامه‌های مهم اجرا شده در دانشگاه آزاد در دوره مدیریت دکتر میرزاده توسعه تحصیلات تکمیلی بوده است.

رییس دانشگاه آزاد اسلامی واحد ایلام با اشاره به اینکه در یک برهه زمانی، دانشگاه آزاد نیاز جامعه در مقاطع کاردانی و کارشناسی را برطرف می‌کرد، خاطرنشان کرد: در حال حاضر این دانشگاه در عرصه تحصیلات تکمیلی توانسته جوابگوی نیاز جامعه باشد به طوری که واحد ایلام در 40 رشته تحصیلی در مقطع ارشد مجوز جذب دانشجو دارد.

عباسی به اخذ مجوز 8 رشته در مقطع دکتری در دانشگاه آزاد اسلامی واحد ایلام اشاره و عنوان کرد: توسعه تحصیلات تکمیلی هدف اصلی و از برنامه‌های مهم دانشگاه آزاد است که به زودی در رشته‌های دیگر نیز تحصیلات تکمیلی دانشگاه آزاد واحد ایلام را توسعه خواهیم داد.

او با بیان اینکه با تلاش‌های صورت گرفته، مجوز راه‌اندازی دانشکده علوم انسانی برای این واحد تصویب و ابلاغ شده است، یادآور شد: بر اساس برنامه‌ریزی‌های انجام شده به دنبال تاسیس دانشکده فنی مهندسی در دانشگاه آزاد اسلامی واحد ایلام نیز هستیم.

رییس دانشگاه‌های آزاد اسلامی استان ایلام تاکید کرد: در حوزه معیشتی اعضای هیئت علمی و کارکنان دانشگاه آزاد اقدامات خوبی شکل گرفته که در این راستا حقوق کارکنان بیش از 200 درصد افزایش یافته است که این مهم در دوران مدیریت دکتر میرزاده محقق شده است و ما در واحد ایلام نیز شاهد افزایش 20 درصدی حقوق و مزایای کارکنان بودیم در حالی که این میزان افزایش در سایر دستگاه‌ها 12 درصد بوده است.

عباسی با بیان اینکه خوشبختانه در این مدت با صرفه‌جویی در هزینه‌ها توانستیم تمام مطالبات را پرداخت کنیم، تصریح کرد: ایجاد منابع درآمدی با تاکید بر اقتصاد دانش بنیان که مورد تاکید مقام معظم رهبری و ریاست عالیه دانشگاه آزاد است در دستور کار قرار گرفته است.

او با تاکید بر اینکه امیدواریم همکارانم در عرصه‌های علمی مرزهای دانش را بشکنند و در مسیر تبدیل علم به ثروت و تاسیس شرکت‌های دانش بنیان گام بردارند، گفت: ظرفیت‌های زیادی در این بخش داریم که باید بالفعل شوند تا بتوانیم شرکت‌های دانش بنیان را راه‌اندازی کنیم.

رییس دانشگاه آزاد اسلامی واحد ایلام با اشاره به اینکه 160 عضو هیئت علمی در این واحد دانشگاهی فعالیت دارند، اظهار کرد: ثبت شرکت‌های دانش بنیان برای تبدیل علم به ثروت با وجود اعضای هیئت علمی مجرب باید هر چه زودتر محقق شود.

عباسی به اخذ مجوز راه‌اندازی مرکز رشد دانشگاه آزاد اسلامی واحد ایلام اشاره و اضافه کرد: در خصوص تنوع منابع درآمدی نیز باید به ایجاد نیروگاهی برای تولید انرژی‌های تجدیدپذیر و ایجاد گلخانه در دانشگاه اشاره کرد.

او در پایان با بیان اینکه معلمی تنها شغلی است که فرد با همه سرمایه‌اش وارد میدان می‌شود، عنوان کرد: برای معلمی همین را بس که آنچه را که آموخته، می‌آموزاند که امیدوارم بتوانیم وظیفه معلمی‌مان را به درستی انجام دهیم.

20104

کد خبر: 641630

وب گردی

وب گردی