حداد عادل: ساختن شهر آفتاب تمهیدی ضروری بود

غلامعلی حداد عادل رئیس فرهنگستان زبان و ادب فارسی در بازدید از نمایشگاه کتاب تهران گفت: نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران فصل ترمیم کسری بودجه برای ناشران است.

به گزارش ایسکانیوز، غلامعلی حداد عادل رئیس فرهنگستان زبان و ادب فارسی در حاشیه دیدار با عباس صالحی رئیس نمایشگاه کتاب با اشاره به برگزاری نمایشگاه کتاب در شهر آفتاب عنوان کرد: برپایی نمایشگاه به شکل استاندارد در داخل تهران فراهم نبود و هر سال در ساعت پایانی مرکز شهر دچار ترافیک زیادی می‌‌شد. از این رو پیش‌بینی ساخت شهر آفتاب در خارج از مرکز شهر تمهیدی ضروری بود.

وی افزود: مکان کنونی نمایشگاه تهران در مقایسه با نقاط غربی و شرقی و شمالی تهران و موقعیت مکان خوب و مناسبی قرار دارد و خلوت‌تر است و می‌‌توان گفت تنها گزینه موجود برای استقرار مرکز نمایشگاهی به شمار می‌‌آمد.

حداد عادل با بیان ‌ اینکه مسیر مکان فعلی نمایشگاه برای رفت و آمد از استان‌های دیگر خوب و مناسب است، یادآور شد: با توجه به قرار گرفتن شهر آفتاب در مسیر جاده قم، ناشران و بازدیدکنندگانی که از استان‌ها و شهرهای مختلف به نمایشگاه می‌‌آیند می‌‌توانند دسترسی آسانتری به آن داشته باشند.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی تاکید کرد: نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران فصل ترمیم کسری بودجه برای ناشران است. اگرچه برخی از آنها نگران جابجایی بودند ولی خوشبختانه استقبال مردم نگرانی آنها را برطرف کرد.

وی همچنین درباره لزوم‌ ایجاد عادت به کتابخوانی در میان عموم مردم گفت: کتاب باید به صورت جدی در نظام آموزشی ما قرار گیرد و اگر در‌این نظام معلمان ما کتابخوان باشند همچنین شیوه آموزشی به گونه‌ای باشد که دانش آموزان را به خواندن تشویق کند، عادت مطالعه به مرور در میان مردم‌ایجاد می‌‌شود.

بیست و نهمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران با شعار «فردا برای برای خواندن دیر است...» از ۱۵ تا ۲۵ اردیبهشت در مجموعه نمایشگاهی شهر آفتاب برگزار می‌شود. مجموعه شهر آفتاب در اتوبان خلیج فارس، روبه روی حرم مطهر امام خمینی (ره) قرار دارد.

10505

کد خبر: 641696

وب گردی

وب گردی