گفت و گوی قشقاوی با مقامات فنلاندی

معاون کنسولی، امور مجلس و ایرانیان وزارت امور خارجه در دیدار با مقامات فنلاند درباره گسترش روابط اقتصادی و ایجاد تسهیلات روادید تجار گفت وگو کرد.

به گزارش ایسکانیوز، حسن قشقاوی که جهت بررسی امور ایرانیان و روابط کنسولی به فنلاند سفر کرده بود با پتری اورپو وزیر کشور فنلاند دیدار و در خصوص ارتقای همکاری های کنسولی، مبارزه با تروریسم، قاچاق انسان، قاچاق مواد مخدر و جرائم سازمان یافته مذاکره کرد.
معاون وزیر امور خارجه همچنین از وزیر کشور فنلاند برای دیدار از ایران و مذاکره با همتای خود دعوت بعمل آورد و طرفین بر برقراری تماس های کارشناسی برای بررسی عملی ساختن همکاری های مذکور تاکید کردند.

**ایران آماده حل مشکلات از طریق مذاکره است
قشقاوی همچنین با پیتر استانلود قائم مقام وزارت امور خارجه فنلاند دیدار و گفت و گو کرد که طرفین با اشاره به وضعیت خوب روابط دو کشور، بر ادامه مشورت های منظم سیاسی، مبادلات اقتصادی و رفت آمدهای فرهنگی تاکید کردند.
استانلود با اشاره به آثار منفی تنش عربستان و ایران در منطقه خواستار کاهش اختلافات از طریق گفت و گو شد که معاون وزیر امور خارجه اظهار داشت: جمهوری اسلامی ایران همواره آماده حل مشکلات از طریق مذاکره بوده است.
وی در خصوص ایجاد تسهیلات برای رفت و آمد تجار و گردشگران بین دو کشور، برای مذاکرات کارشناسی و همکاری گسترده اعلام آمادگی کرد.
بر اساس این گزارش، هر دو طرف برای موفقیت سفر قریب الوقوع محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه به هلسینکی برای تحکیم روابط و همکاری های منطقه ای و بین المللی ابراز امیدواری کردند.

**فضای مساعد در روابط تهران-هلسینکی
معاون کنسولی، امور مجلس و ایرانیان وزارت امور خارجه همچنین با آنتی کایکونن رییس کمیته امور خارجی پارلمانی فنلاند دیدار کرد.
کایکونن در این دیدار فضای روابط دو کشور را بسیار مساعد توصیف کرد و گفت: سال گذشته دو هیات مهم اقتصادی و تجاری فنلاندی به جمهوری اسلامی ایران سفر کردند و در جهت روابط پارلمانی سفر فروردین ماه 95 کمیته امور خارجی فنلاند به تهران مثبت و سازنده ارزیابی می شود.
وی با اشاره به سابقه تاریخی روابط دو کشور و سفر فروردین ماه خود و هشت نفر از اعضای کمیته امور خارجی پارلمان به تهران و ملاقات با مسئولان مجلس و وزارت امور خارجه زمینه توسعه روابط دو کشور بویژه همکاری های پارلمانی را مساعد توصیف کرد.

202/201

کد خبر: 641877

وب گردی

وب گردی