طبابت پزشکان خارجی در ایران به شرطها و شروطها / مدرک پزشکان خارجی  باید  از طرف وزارت بهداشت ایران تأیید شود

مدیرکل نظارت و اعتباربخشی امور درمان وزارت بهداشت با تاکید بر اینکه پزشکان و متخصصان سایر کشورها، بدون تایید مدرک تحصیلی یا اخذ مجوز از سوی وزارت بهداشت حق دخالت در امور درمانی بیماران در ایران را ندارند، گفت: توجه به این موضوع، در واقع رعایت حقوق بیماران است.

به گزارش ایسکانیوز و به نقل از ایسنا دکتر سیدمحمد حسین میردهقان با اشاره به کنگره‌ها و همایش‌های متعددی که با حضور جراحان و متخصصان کشورهای مختلف، در ایران برگزار می شود، گفت: در این برنامه‌ها تبادل دانش و مهارت پزشکی همچون سایر همایش‌ها صورت می‌گیرد، اما هرگونه دخالت در بحث درمان توسط اساتید و متخصصان سایر کشورها نیاز به مجوز وزارت بهداشت دارد و هیچ پزشکی بدون تأیید مدرک تحصیلی و پروانه مطب حق دخالت در امور تشخیصی و درمانی داخل ایران را ندارد.

او افزود: حال ممکن است یکی از مفاخر علمی در هر یک از رشته‌های پزشکی در کشور حضور یابد که قطعا ما از این موضوع در راستای ارتقای جایگاه علمی کشور استقبال می‌کنیم، اما این افراد برای هر اقدام پزشکی نیازمند مجوز از وزارت بهداشت هستند.

میردهقان با بیان اینکه در واقع هر پزشکی که بخواهد در ایران عمل جراحی انجام داده یا در امر تشخیص و درمان دخالت کند، باید مدرکش از طرف وزارت بهداشت ایران تأیید شود، تاکید کرد: توجه به این موضوع، در واقع رعایت حقوق بیمار است. چرا که بیماران باید بدانند که چه شخصی آنها را عمل می‌کند و مسئول درمان و پیگیری موارد درمان‌شان چه کسی است.

105105

کد خبر: 641885

وب گردی

وب گردی