واکنش اردوغان به کنار رفتن داوداوغلو

رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه اعلام کرد که هیچ عقب گردی درباره دستیابی به سیستم ریاست جمهوری ایجاد نشده است.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از ایسنا، رئیس جمهوری ترکیه در سخنرانی خود یک روز پس از استعفای احمد داووداوغلو گفت: در حال حاضر هیچ تغییری در دستیابی به سیستم ریاست جمهوری ایجاد نشده است. همه کس باید این مساله را قبول کنند.

وی ادامه داد: من معتقدم که قانون اساسی جدید به گونه‌ای تنظیم خواهد شد که مسیر ایجاد چنین سیستمی برای اداره کشور را با ترجیح و پذیرش مردم فراهم خواهد کرد.

به گزارش روزنامه حریت، اردوغان افزود: مردم ما به خوبی می‌دانند که به لطف سیستم ریاست جمهوری مستقیم، اگر انتخابات برگزار شود و دولت‌ها تغییر یابند، باز هم خلالی در اداره کشور ایجاد نمی‌شود.

وی در ادامه با اشاره به استعفای احمد داووداوغلو گفت: پست‌های حکومتی همانند مسابقات هستند، من پرچم نخست وزیری را از عبدالله گل گرفتم و اکنون هر کسی که در نشست کنگره حزب در 22 مه انتخاب شود، این پرچم را از داووداوغلو خواهد گرفت.

اردوغان در ادامه با آرزوی موفقیت برای داووداوغلو در واکنش به انتقادات وارده درباره دخالت وی در امور داخلی حزب عدالت و توسعه گفت: برخی از اینکه من از نزدیک اتفاقات رخ داده در درون این حزب را تعقیب می‌کنم، ناراحت هستند، حزبی که من در آن در کنار دوستانم نزدیک به 40 سال حضور داشتم. من این حزب را تاسیس کرده و نزدیک به 12 سال آن را رهبری کرده‌ایم چرا شما از این مساله ناراحت می‌شوید؟ از این مساله طبیعی‌تر چه می‌تواند باشد؟!

۳۰۰۳۰۰

کد خبر: 641896

وب گردی

وب گردی