ضرورت حفظ کرامت حرفه‌ای ساکنان بافت‌های فرسوده در فرآیند نوسازی

دبیر ستاد بازآفرینی پایدار کلانشهر تهران در جلسه کمیته آموزش این ستاد بر ضرورت حفظ کرامت حرفه ای و احصاء نیازهای آموزشی ساکنان بافت های فرسوده در فرآیند نوسازی تأکید کرد.

به گزارش ایسکانیوز و به نقل از مهر، عبادالله فتح اللهی در جلسه کمیته آموزش ستاد بازآفرینی پایدار کلانشهر تهران که با حضور ابوالفضل رفیع، مدیرکل آموزش های شهروندی شهرداری تهران و سایر اعضای این کمیته برگزار شد، گفت: موضوع آسیب های اجتماعی بافت های فرسوده شهری و سکونت گاه های غیر رسمی در سطح ملی در جلسات هیأت دولت، شورای اجتماعی کشور به ریاست رئیس جمهور محترم و در جلسه با مقام معظم رهبری(مدظله) و سران قوا که اخیراً برگزار شده است مورد بحث و بررسی قرار گرفته، فلذا مستحضر باشید که دغدغه ای که شما به عنوان اعضای کمیته ستاد بازآفرینی پایدار کلانشهر تهران دارید، دغدغه ای ملی است و مورد تأکید مقام معظم رهبری(مدظله) قرار دارد.

مدیرعامل سازمان نوسازی شهر تهران افزود: ستاد بازآفرینی پایدار کلانشهر تهران به نمایندگی از حاکمیت، موضوع نوسازی و بهسازی بافت های فرسوده را پیگیری و مدیریت می کند و 32 دستگاه اجرایی مجموعه ی مدیریت شهری را در این مهم یاری می کنند.

او با اشاره به این که 15 % از شهروندان کلانشهر تهران در بافت های فرسوده زندگی می کنند و این جمعیت به نسبت در مناطق مختلف متغییر می باشد، گفت: انتظار و توقع من به عنوان دبیر ستاد بازآفرینی پایدار کلانشهر تهران از کمیته ی آموزشی این است که سیاست گذاری جهت آموزش به جامعه ی مخاطبان در بافت های فرسوده به نوعی نهادینه شود که این شهروندان بتوانند از پتانسیل ها و امتیازاتی که مدیریت شهری برایشان قرار داده است مطلع و آگاه شوند و از امکاناتی همچون سرای محلات و سایر ساختارهای شهرداری بهره مند گردند.

دبیر ستاد بازآفرینی پایدار کلانشهر تهران همچنین بر ضرورت ساماندهی بودجه ی آموزشی کل شهرداری ادامه داد: شایسته است در مبحث بافت های فرسوده ی شهری بتوانیم از پتانسیل بودجه ای آموزش درون شهرداری در راستای ارتقاء دانش شهروندان ساکن در بافت های فرسوده استفاده نماییم.

فتح اللهی با بیان این که در بافت های فرسوده با شهروندانی مواجه هستیم که محل سکونت خود را با حداقل امکانات کیفی تبدیل به محل کسب و کار کرده اند، گفت: دغدغه ی ساکنان بافت های فرسوده پیش از اینکه نوسازی خانه باشد، نوسازی درآمد است چرا که آنها گمان دارند با جابجایی و نوسازی مکان زندگی، موقعیت شغلی شان به خطر می افتد و حداقل درآمدشان با پدیده ای به نام نوسازی بهم ریخته می شود.

مدیرعامل سازمان نوسازی شهر تهران در ادامه ضمن اشاره به ضرورت و اهمیت ارتقاء توانمندی، مهارت آموزی و ساماندهی وضعیت اشتغال ساکنان بافت های فرسوده، بر ضرورت حفظ کرامت حرفه ای ساکنان این بافت ها در فرآیند نوسازی تأکید کرد.

دبیر ستاد بازآفرینی پایدار کلانشهر تهران همچنین با بیان این که بیش از 200 مرکز آموزش فنی و حرفه ای و علمی و کاربردی در تهران فعال هستند، از اعضای کمیته ی آموزش ستاد بازآفرینی پایدار کلانشهر تهران خواست تا با بسیج این ظرفیت ها و همچنین بکارگیری ظرفیت های درون مجموعه ی شهرداری تهران، برنامه ی آموزشی ویژه ای را متناسب با نیازهای شهروندان ساکن در بافت های فرسوده و با همکاری دفاتر خدمات نوسازی مستقر در محلات طراحی و اجرا نمایند.

در ادامه ی این جلسه ابوالفضل رفیع، مدیرکل آموزش های شهروندی شهرداری تهران نیز با بیان این که بحث آموزش یکی از مهمترین ارکان فعالیت های اجتماعی و فرهنگی است،افزود: از آنجایی که جامعه ی مخاطبان ما در بافت های فرسوده از اقشار مختلف جنسی، سنی و تحصیلی هستند، لذا ضروری است به منظور کسب نتیجه ی بهتر در فعالیت های آموزشی و فرهنگی، برنامه ریزی آموزشی برای تمامی گروه های هدف صورت گیرد.

مدیرکل آموزش های شهروندی شهرداری تهران با عنوان این که کمیته ی آموزشی می بایست بر اساس برنامه ی 5 ساله شهرداری تهران، اهداف و چشم انداز خود را تبیین نماید،گفت: شایسته است یک یا دو اولویت آموزش شهروندی بر اساس تبصره ی 37 در این کمیته تعریف شود و همچنین مفاهیم، مؤلفه ها، ابزارهای آموزشی و واحدهای یادگیری نیز به صورت دقیق مشخص گردد.

20103

کد خبر: 641915

وب گردی

وب گردی