گرانادا- ایسکانیوز(خبرنگار اعزامی): تيم ملي بسكتبال كشورمان آخرين تمرين خود را شب گذشته پشت سر گذاشت و امشب(به وقت محلی و بامداد فردا به وقت تهران) براي انجام نخستين ديدار برابر اسپانيا- ميزبان هفدهمين مسابقات جام جهاني- مي ايستد.
شاگردان بچیروويچ روز گذشته پس از استراحت در هتل، ساعت ٨:٣٠ شب به محل مسابقات رفتند تا برای آخرین بار قبل از بازی افتتاحیه تمرین گروهی داشته باشند.
اگرچه بازي امشب(به وقت محلی و بامداد فردا به وقت تهران) ملي پوشان ايراني يكي از حساس ترين و سخت ترين ديدار اين دوره از رقابت ها است اما آسمان خراش هاي ايراني به شرايط تيم و آمادگي خود اطمينان دارند و بدون حاشيه و استرس آماده رويارويي با اسپانيايي ها هستند.

نیکخواه بهرامی: آنها مدعی اند و ما قهرمان آسیا
صمد نيكخواه بهرامي اگرچه كيفيت و نوع بازي تيم ملي كشورمان را در اروپا متفاوت مي داند اما بر اين باور است كه كليه بازيكنان تيم انرژي و هدف زيادي دارند و همين امر مي تواند به ننتيجه گيري هاي تيم ملي كمك كند.
نيكخواه بهرامي در حاشيه تمرين ديروز به ايسكانيوز گفت:" من مي خواهم واقع بين باشم، و دروغي در كار نيست. همه مي دانند كه اسپانيا يكي از قدرتمندترين بسكتبال هاي جهان را دارد و بعد از امريكا از قطب هاي بسكتبال به حساب مي آيد. مطمئنا تيم ملي ايران فاصله زيادي با اين تيم خواهد داشت اما از طرف ديگر ما هم قهرمان آسيا هستيم و قدرت و تاكنيك خودمان را داريم. با اين حال با اشتياق و هدفي كه در ما وجود دارد مي توانيم نمايش خوبي برابر ميزبان انجام دهيم".
اگرچه ملي پوشان نيمه شب امشب در بازي افتتاحيه برابر اسپانيايي ها قرار مي گيرند و اين بازي را به نام خود ثبت مي کنند اما استرس و نگراني در ملي پوشان وجود ندارد و آنچه بيش از پيش در فضاي تيم احساس مي شود احساس آرامش و اعتماد به نفسي است كه بچیروويچ به شاگردانش داده است.

ساهاکیان:آنها باید از ما بترسند
اوشين ساهاكيان در اين باره مي گويد :" ترس؟ ترس براي چي؟ از كي؟ نه هيچ ترسي و نگراني وجود ندارد. ما در اين چند سال اخير پيشرفت خوبي داشتيم و ديگر مثل ٤ سال گذشته نيستيم. عنوان هاي زيادي را كسب كرديم و اردوهاي بسيار خوبي را تا كنون پشت سر گذاشتيم. اگرچه در گروه بسيار سختي هستيم اما اين ها مهم نيست و ما برابر هر تيمي كه فرار بگيريم بهترين عملكرد را از خودمان نشان مي دهيم".

کامرانی: ما تیم 4 سال قبل نیستیم
"ما ديگر ايران سال هاي گذشته نيستيم. تغيير كرديم. قهرمان آسيا هستيم. مهم هستيم و قدرت داريم. حالا همه تيم ها ما را آناليز مي كنند. در مورد تيم ما حرف مي زنند و اسم تيم ملي ايران را با قدرت بر زبان مي آورند. تيم هاي زيادي از ما مي ترسند و همه ی تيم ها ما را به خاطر قدرتمان دردسرساز مي دانند. پس همه اينها نشان مي دهد كه ما با سال هاي گذشته و دوره قبل خيلي متفاوت خواهيم بود. پيشرفت كرده ايم و همان ايران سابق نيستيم".
اين ها توصیف های مهدي كامراني ملي پوش شماره ٧ كشورمان از نخستين بازي بازی تیم ملی در هفدهمين دوره مسابقات جام جهاني اسپانيا است.
كامراني كه پيش از اين در رقابت هاي دوره قبل در استانبول حضور داشته حالا مي تواند تحليل جامع تري از ان روزهاي ايران و اين روزهاي پيش رو داشته باشد.
مهدي كامراني بر اين باور است كه هم تيمي هايش به خود باوري رسيده اند و به حداقل ها راضي نيستند:" ٤ سال گذشته ما فقط خوشحال بوديم كه در اين مسابقات شركت كرديم و براي اولين بار نام كشورمان ديده مي شود. اما حالا ديگر به دنبال جايگاه خود هستيم و قرار نيست هماني باشيم كه بوديم. بچه هاي تيم به اين خودباوري رسيدند كه مي توانند كنار بهترين هاي جهان بهترين باشند. بسكتبال ايران پيشرفت چشم گيري داشته و با تغييرات كادرفني و جوان گرايي در طول سال هاي اخير،تيم شاداب و سرحالي داريم.
اميدوارم بازي هاي خوبي را انجام بدهيم و از عنوان قهرماني آسيايي خود در اروپا هم دفاع كنيم."
تيم ملي ايران تا كنون بيشترين تعداد مسابقات تداركاتي و اماده سازي اين رقابت ها را انجام داده و با قرار گرفتن در گروه A با اسپانيا،برزيل،صربستان،مصر و فرانسه هم بازي است.
ديدار اسپانيا و ايران ساعت ١٠:٣٠ شنبه به وقت محلي و ساعت یک بامداد روز یکشنبه به وقت تهران برگزار خواهد شد.
کد خبر: 64200

وب گردی

وب گردی