حمایت دانشگاه آزاد اسلامی واحد کرج از طرح کشت و زراعت عضو هیات علمی دانشکده کشاورزی

جلسه کمیسیون دائمی هیأت امنای دانشگاه آزاد اسلامی استان البرز برگزار شد.

به گزارش ایسکانیوز، دکتر مهران روح نیا معاون برنامه ریزی و اقتصاد دانش بنیان دانشگاه آزاد اسلامی واحد کرج در سیزدهمین جلسه کمیسیون دائمی هیأت امنای دانشگاه آزاد اسلامی استان البرز گفت: در پی مباحث مربوط به شرکت های دانش بنیان در واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی، واحد کرج نیز این امر را در اولویت برنامه های خود قرار داده است که پس از بررسی های تخصصی انجام شده طرح مشارکتی کشت گندم و ذرت در مزرعه ده هکتاری دانشکده کشاورزی واحد کرج به تصویب کمیسیون دائمی هیأت امنای دانشگاه آزاد اسلامی استان البرز رسید.

او در خصوص جزئیات انجام این طرح گفت: براساس این طرح میزان درآمد حاصل از فروش تولیدات مذکور به صورت 50-50 بین دانشگاه و مجری طرح لحاظ می شود.

دکتر روح نیا با تاکید بر انجام اصلاحات لازم در قرارداد این طرح در شورای اقتصاد دانش بنیان گفت: پس از این اصلاحات قرارداد مذکور به امضای طرفین خواهد رسید که طی سال اول به صورت مشارکت و در صورت موفقیت، همزمان مسئله به عنوان هسته فناور دانش بنیان در شورای پژوهش و دانش بنیان استان مطرح شده و در سال های آتی به صورت شرکت دانش بنیان ثبت خواهد شد تا دانشگاه ملزم به سرمایه گذاری کمتری باشد.

او افزود: پیشنهاد دیگری نیز در ادامه این طرح مطرح شد که در صورت حصول نتیجه مطلوب کشت گیاهان بذری، آموزش کشت گلخانه‌ای و نهالستان نیز به آن افزوده شود.

201001

کد خبر: 642047

وب گردی

وب گردی