وسعت حریق در کانادا دو برابر می شود

بنا بر پیش‌بینی هواشناسان، آتش‌سوزی‌ گسترده‌ای که در شش روز گذشته هزاران نفر در استان آلبرتا را آواره کرده با وزش باد در 24 ساعت آینده می‌تواند گسترش یابد و ممکن است وسعت آن دو برابر شود.

به گزارش ایسکانیوز و به نقل از ایسنا، حریق که از روز یکشنبه گذشته آغاز شده منطقه‌ای به وسعت شهر نیویورک را هم اکنون در محاصره خود دارد و به کمک وزش باد رو به گسترش است.

به گزارش بی‌بی‌سی، حدود 80 هزار نفر از سکنه شهر 88 هزار نفری "مک موری" در چند روز گذشته وادار به تخلیه اضطراری خانه‎های خود شده‌اند اما هنوز صدها نفر در شمال این شهر نتوانسته‌اند به سمت شهرهایی امنی چون "ادمونتن" یا "کلگری" بروند.

انتقال هوایی شهروندان باقی مانده در 24 ساعت گذشته ادامه داشته است اما با توجه به دامنه آتش مقام‌ها می گویند هنوز دو سه روز دیگر برای انتقال همه آوارگان زمان نیاز دارند. مسئولان از کیفیت هوای منطقه و مشکلات تنفسی احتمالی برای افراد باقی‌مانده ابراز نگرانی کرده‌اند.

پس از گذشت حدود یک هفته از آغاز این آتش‌سوزی که علت وقوع آن هنوز معلوم نشده، اکنون مقام‌ها می‌گویند که تنها امید باقی‌مانده بارش باران است.

روز گذشته (شنبه) در حالی که شهر نفت‌خیز فورت مک‌موری در استان آلبرتا کانادا خالی از سکنه به نظر می‌رسد، ماموران پلیس برای آخرین بار به جستجوی خانه به خانه پرداختند تا اگر کسانی هنوز در این شهر باقی مانده‌اند، هر چه زودتر به مناطق امن منتقل شوند. در کمال تعجب آنها توانستند یک خانواده پنج نفره و یک مرد کهنسال را پیدا کنند که راضی به ترک محل سکونت خود نشده بودند.

دولت محلی وسعت کنونی آتش را 1000 کیلومتر مربع اعلام کرده و "چاد مریسن"، مدیر پیشگیری از حریق استان آلبرتا گفته اگر چه دمای 27 درجه و وزش باد در حال گسترش دامنه آتش است اما جهت حرکت آن اکنون به سوی شمال‌شرق شهر فورت مک‌موری است و کم کم از محوطه شهر دور می شود و به مناطق جنگلی سرایت خواهد کرد.

20103

کد خبر: 642236

وب گردی

وب گردی