روند مثبت پیگیری جرائم در کانون اصلاح تربیت/موضوع اصلاح مجرمان را با جدیت دنبال می‌کنیم

دادستان عمومی و انقلاب تهران گفت: از سال 1388 به بعد که شاهد استقرار قضات ناظر زندان در کانون هستیم، اتفاقات بسیار مطلوبی در روند پیگیری جرائم رخ داده و این روند مثبت بوده است.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از پایگاه اطلاع رسانی دادسرای عمومی و انقلاب تهران، دکتر عباس جعفری دولت آبادی صبح روز شنبه (18/2/95) به همراه وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی از کانون اصلاح و تربیت استان تهران بازدید کرد و در جمع خبرنگاران گفت: کانون محل نگهداری کودکانی است که با مشکلات قضایی و قانونی مواجه بوده و نیاز است دوره ای را در یک مرکز طی کنند.

او افزود: در حال حاضر در سراسر کشور کانون های اصلاح و تربیت راه اندازی شده و در این کانون‌ها آموزش‌های مختلف فنی و حرفه ای به افراد ارائه می‌شود.

دادستان تهران با اشاره به اهداف قانون اساسی در اصلاح مجرمین تاکید کرد: یکی از مهمترین وظایف قوه قضائیه اصلاح مجرمان است و یکی از مراکزی که می‌تواند موضوع اصلاح مجرمان در سنین کم را پیگیری کند، کانون‌های اصلاح و تربیت اطفال است.

دکتر جعفری دولت آبادی در رابطه با فعالیت‌های کارگاه‌های عملی برای متهمان حاضر در مراکز کانون اصلاح و تربیت گفت: انتظار داریم سازمان‌ها و نهادهای مرتبط با اطفال که بودجه اصلاح کودکان را دریافت می‌کنند در انجام این اقدامات مصمم باشند و در این جهت برنامه‌ریزی کنند.

با تاکید بر این‌که در نظام قضایی ایران در رسیدگی به جرایم افراد تبعیض وجود ندارد، افزود: در نظام قضایی، رسیدگی به اتهامات فارغ از رنگ و نژاد و دیگر تمایزات ظاهری صورت می‌گیرد و برای ما فرقی نمی‌کند که متهم ایرانی باشد یا افغانی.

دادستان تهران با ارائه آماری از تعداد کودکان افغان حاضر در کانون اصلاح و تربیت گفت: هم اکنون 18 نفر از کشور افغانستان در کانون اصلاح و تربیت تهران حضور دارند و نحوه رسیدگی به جرایم آن‌ها تفاوتی با مجرمان ایرانی ندارد.

او از کاهش آمار جرایم و تعداد کودکان و نوجوانان حاضر در کانون اصلاح و تربیت طی سال‌های اخیر خبر داد و افزود: سال 1389 در کانون اصلاح و تربیت تهران بیش از 350 نفر حضور داشتند که این آمار در پایان سال 94 به 94 نفر تقلیل یافت.

دکتر جعفری دولت آبادی کانون اصلاح و تربیت را همانند دماسنج در طب دانست و گفت: کانون‌ها همانند دماسنج عمل می‌کنند، افزایش تعداد مجرمان نشان از وجود بحران اساسی در جامعه دارد و کاهش این آمار نیز نوعی موفقیت در بهبود وضعیت جامعه به حساب می‌آید.

دادستان تهران استقرار قضات ناظر زندان در کانون اصلاح و تربیت را از اقدامات مثبت دادستانی تهران طی سال‌های اخیر دانست و گفت: از سال 1388 به بعد که شاهد استقرار قضات ناظر زندان در کانون هستیم، اتفاقات بسیار مطلوبی در روند پیگیری جرائم رخ داده و این روند مثبت بوده است.

دکتر جعفری دولت آبادی با تاکید بر اهمیت توجه دادستان تهران به آسیب‌های اجتماعی افزود: با توجه به این‌که مقوله آسیب‌های اجتماعی مورد تاکید مسئولان کشور است، موضوع اصلاح مجرمان را با جدیت دنبال می‌کنیم و این موضوع برای ما از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

20106

کد خبر: 642291

وب گردی

وب گردی