کارخانه باتری سازی به بزرگی ۱۰۰ زمین فوتبال ساخته شد

قلب تپینده صنعت خودروهای برقی دنیا باز هم خبرساز شده است. شرکت تسلا دارای پیشرفته ترین کارخانه ساخت باتری خودروهای برقی می شود.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از مهر، الون ماسک سرمایه گذار ماجراجویی که این روزها بیشتر به واسطه موفقیتهای شرکت اسپیس ایکس، از هر زمان دیگری خبرسازتر شده حالا تا راه اندازی یکی از پیشرفته ترین کارخانجات دنیا فاصله چندانی ندارد. او کارخانه ای به ارزش ۵ میلیارد دلار می سازد که باتری های مخصوص خودروهای برقی شرکت تسلا را تولید می کند.

یکی از ویژگیهای مهم این سرمایه گذاری جدید به محل انجام آن مربوط می شود یعنی در صحرای نوادا واقع در آمریکا. اما چرا نوادای سوزان؟ پاسخ کاملا روشن است. در این نقطه از جهان گرمای هوا به واسطه تابش سوزان نور خورشید مثال زدنی است.

انبوه صفحات خورشیدی که سقف این مجموعه بزرگ را می پوشانند

این کارخانه به بزرگی ۱۰۰ زمین فوتبال است و جالب اینکه سقف آن با صفحات خورشیدی پوشیده می شود و این بدان معناست که انرژی مورد نیاز کارخانه از برق تولید شده از پرتوهای خورشیدی تأمین می شود.

بدون شک عجیب نیست که عنوان «گیگا کارخانه ۱» برای این سازه عظیم انتخاب شده است.

شرکت تسلا یکی از چند شرکت متعلق به الون ماسک است که در سالهای اخیر به پیشرفتهای خیره کننده ای در زمینه طراحی و ساخت خودروهای تمام برقی دست یافته است.

این شرکت هم اکنون بر روی مدلهای X و S و همچنین یک مدل خودروی سوپرشارژ کار می کند.

سرمایه گذاری کلان تسلا در زمینه ساخت کارخانه تولید باتری های پیشرفته درحالی صورت می گیرد که پیش بینی می شود تا سال ۲۰۱۸ درخواستها برای خودروهای برقی به نیم میلیون دستگاه افزایش یابد.

ابرکارخانه باتری سازی تسلا تقریبا ساخته شده و تنها کار ساخت ۱۴ درصد دیگر آن باقیمانده است.

20104

کد خبر: 642322

وب گردی

وب گردی