حضور  «از طهران تا تهران» در دو جشنواره جهانی

فیلم مستند «از طهران تا تهران» از تولیدات مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی به کارگردانی رضا خانلری در دو جشنواره جهانی به نمایش درمی‌آید.

به گزارش ایسکانیوز، فیلم مستند «از طهران تا تهران» ساخته رضا خانلری از فردا دوشنبه ۲۰ اردیبهشت ۹۵ در جشنواره باستان‌شناسی TAC آمریکا روی پرده می‌رود. در این جشنواره که تا روز ۲۳ اردیبهشت در شهر «یوجین» ایالت اورگان ادامه دارد فیلم مستند «از طهران تا تهران» با ۲۰ فیلم مستند دیگر از کشورهای آمریکا، اسپانیا، پرو، آلمان، انگلیس و... رقابت خواهد داشت.

پس از برگزاری این جشنواره و به مدت ۳ روز، کنفرانس بین‌المللی باستان‌شناسی هم در شهر «یوجین» برگزار خواهد شد.

همچنین فیلم مستند «از طهران تا تهران» در سومین دوره جشنواره فیلم‌های ایرانی «کلن» هم به نمایش درمی‌آید. این جشنواره از روز ۵ تا ۱۰ خرداد ماه، در کشور آلمان برگزار می‌شود. «رویای دم صبح» ساخته مهرداد اسکویی دیگر اثر مستندی است که در این جشنواره روی پرده می‌رود.

در مستند ۴۲ دقیقه‌ای «از طهران تا تهران» با پژوهش روی متون به‌جا مانده از سیاحان اروپایی در بازدید از بازار قدیمی طهران، ساختار متن تهیه شده و با بروز رسانی این متون، تصاویر امروزی بازار تهران با روایت همراه می‌شود ...

عوامل تولید این فیلم مستند عبارتند از: پژوهشگران: رضا خانلری و عباس خانلری، کارگردان و تدوینگر: رضا خانلری، تصویربرداران: رضا خانلری، امیرمهدی نژادنیک، روح‌الله ظریف، صدابردار: میثم نجفی، صداگذاران: محمدرضا و مجید یوسفی، مدیر تولید: هوتن شاعری، عکاس: علی توحیدپرست، نویسنده و گوینده متن: صادق هاتفی، تهیه شده در مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی.

508502

کد خبر: 642382

وب گردی

وب گردی