تشدیدمقابله با ورود مواد مخدر به کشور

رییس مرکز پیشگیری از آسیب های اجتماعی در ایران می گوید: برای اجتماعی شدن مبارزه با مواد مخدر باید مقابله با ورود این مواد به کشور تشدید شود.

به گزارش ایسکانیوز و به نقل از مهر، مجید ابهری گفت: هر نوع تجاوز به مرزهای اقتصادی کشور که بر خلاف ماهیت اقتصاد مقاومتی است، از جمله ورود مواد مخدر توسط باندهای مافیایی و قاچاقچیان، سلامت اجتماعی و اقتصادی کشور را تهدید می کند.

او با بیان اینکه خروج ارز از کشور ناشی از مواد مخدر، از نظر رفتاری باعث ایجاد ضایعات ورود این مواد می شود، افزود: علاوه بر نابودی جسم و روان ناشی از مصرف مواد مخدر، باید سالانه هزاران میلیارد تومان نیز برای خسارت های اعتیاد در کشور پرداخت کرد.

ابهری ادامه داد: ماهیت اصلی مبارزه اجتماعی با مواد مخدر باید جنگ نرم با تهاجم فرهنگی و پیروی از یک زندگی ایرانی و اسلامی باشد، وقتی کودکان، نوجوانان و جوانان تحت تاثیر الگوهای سالم زندگی قرار گیرند، در برابر تهاجمات فرهنگی که اعتیاد یکی از آنهاست، مصون می مانند.

او با اشاره به اینکه بهتر است در سال ۹۵، شعار اجتماعی شدن مبارزه با مواد مخدر بر اقدام و عمل تاکید شود، گفت: ضرورت دارد برای عملی کردن این شعار، بخش قابل توجهی از بودجه های فرهنگی و اجتماعی به بحث پیشگیری اولیه و آموزش در برابر مقابله با اعتیاد به مواد مواد مخدر صرف شود.

این آسیب شناس ادامه داد: اقدامات اساسی برای جلوگیری از ورود مواد مخدر صنعتی و داروهای روان گردان به کشور اتخاذ شود زیرا تا وقتی که مواد توسط قاچاقچیان عرضه شود، معتاد نیز وجود خواهد داشت.

ابهری با بیان اینکه امکانات ترک اعتیاد نیز باید توسعه یابد، گفت : بازپروری و بازتوانی، کنترل و مقاومت در برابر گرایش به مصرف مواد مخدر و اشتغال و کارآفرینی نیز در راستای مبارزه اجتماعی با مواد مخدر از ضروریات است .

رییس مرکز پیشگیری از آسیب های اجتماعی در ایران خاطرنشان کرد: خانواده ها باید از سوی متولیان فرهنگی و اجتماعی به سمت اتکا به سبک زندگی ایرانی و اسلامی بیشتر تشویق شوند تا مبارزه علمی و میدانی علیه اعتیاد و مواد مخدر بوجود آید.

ابهری افزود: باید مردم بدانند و احساس تکلیف کنند ارزی که برای خرید مواد مخدر و دخانیات از کشور خارج می شود، چندین برابر ول و دارو است و از جیب آنان و دولت می رود، در حالیکه این ارز را می توان صرف پیشگیری و کنترل در برابر اعتیاد و آسیب های اجتماعی کرد.

20103

کد خبر: 642449

وب گردی

وب گردی