در اولین شب اجرا، حسن فتحی و مهدی شفیعی به تماشای «ناسور» نشستند

در اولین شب اجرای نمایش ناسور مهدی شفیعی مدیر کل اداره هنرهای نمایشی و حسن فتحی و همچنین هنگامه مفید و داود فتحعلی بیگی به تماشای این اثر نشستند.

به گزارش خبرنگار تئاتر ایسکانیوز، نمایش ناسور به کارگردانی افسانه زمانی در اولین شب اجرای خود میزبان مهمانانی چون مهدی شفیعی، حسن فتحی، هنگامه مفید و فتحعلی بیگی بود. در افتتاحیه این نمایش فتحعلی بیگی در لابی تالار حافظ مراسم شبیه خوانی را به اجرا درآورد و پس از آن از هنگامه مفید دعوت شد تا شمع نمایش ناسور را روشن کند.

مهدی شفیعی، مدیر کل هنرهای نمایشی درخصوص نمایش های سنتی در گفت و گو با ایسکانیوز گفت: این نمایش یکی از نمایش هایی است که در جشنواره آیین سنتی به اجرا رفته است و همچنین از شیوه های مختلف نمایش سنتی مانند نقالی، شبیه خوانی و غیره بهره گرفته است.خوشحالم که همزمان با اجرای این نمایش، دو نمایش دیگر نیز سنگلج وجود دارد که در جشنواره آئین سنتی به روی صحنه می روند.

وی افزود: هدف برگزاری این جشنواره جریان سازی است و اینکه هنرمندان نگاهی به شیوه های نمایش سنتی ایران داشته باشند. سعی ما همین بوده و خوشبختانه این اتفاق هم دارد می افتد.

حسن فتحی، کارگردان سریال شهرزاد نیز در گفت و گو با ایسکانیوز با اشاره به کارگردانی این نمایش گفت: بازیگران نمایش، هنرمندان خوب و حرفه ای بودند اما نمایش یک مقدار تحرک در کارگردانی بیشتری را می طلبید. وقتی طراحی میزانسن سه وجهی باشد، باید میزانسن ها حالت دورانی داشته باشند. متن خوب بود اما در کارگردانی به تحرک های بصری بیشتری نیاز داشت.

همچنین داود فتحعلی بیگی که یکی از پیشکسوتان عرصه نمایش سنتی ایرانی است گفت: نمایش خوب و قابل توجهی بود زیرا هم قصه ای طراحی شده بود که به بهانه ی آن توانسته بودند گریزی به گونه های مختلف نمایش ایرانی بزنند و با توجه به اینکه موضوع سیاسی-اجتماعی بود متن موفق بوده بیش از اینکه بخواهد افراد نامدار تاریخی را نشان دهد، افراد کوچه و خیابان را نشان دهد و این مسئله جالب توجه بود.

وی ادامه داد: ضمن اینکه طراحی صحنه و بازی های خوبی داشت. در مجموع یک نمایش رضایت بخش بود. اما ما باید نمونه های جامع و کامل و ناب سنتی را هم داشته باشیم و آن ها را هم اجرا کنیم. می توانیم با مضامین جدید هم کار کنیم اما باید مکانی وجود داشته باشد که به این گونه نمایش ها اختصاص داده شود. اگر فقط بخواهیم از سرچشمه تئاتر سنتی برداشت کنیم و آن را لایروبی نکنیم و به آن رسیدگی نکنیم، چند صباح دیگر این نمایش ها را هم نمی توانیم ببینیم.

نمایش ناسور نوشته خیرالله تقیانی پور و با کارگردانی افسانه زمانی اجرای خود را در ١٩ اردیبهشت آغاز کرده است و تا 14 خرداد به روی صحنه تالار حافظ می ماند. هنرمندانی چون نسیم ادبی، رویا میرعلمی، گیتی قاسمی، الهه شه پرست و علیرضا آرا در این نمایش به ایفای نقش می پردازند.

505502

کد خبر: 642541

وب گردی

وب گردی