خدمات انجمن‌های حامی بیماران رایگان است یا پولی؟

معاون اجتماعی وزیر بهداشت ضمن تشریح چگونگی نظارت وزارت بهداشت بر فعالیت انجمن‌های پزشکی، گفت: طبق قانون خیریه‌ها، انجمن‌ها می‌توانند برابر تعرفه‌ای که وجود دارد، از بیماران‌شان وجه دریافت کنند و این اقدام منعی ندارد.

به گزارش ایسکانیوز و به نقل از ایسنا دکتر محمدهادی ایازی در پاسخ به سوالی درباره تخلفات انجمن‌های حمایت از بیماران در زمینه دریافت هزینه ارائه خدمات از بیماران‌شان و چگونگی نظارت‌هایی که از سوی وزارت بهداشت بر آنها وجود دارد، گفت: یکی از ادارات کل معاونت اجتماعی وزارت بهداشت، جهت همکاری و نظارت بر سازمان‌های مردم‌نهاد سلامت ایجاد شده است و بر این اساس فعالیت می‌کند.

او درباره وضعیت انجمن حمایت از بیماران کلیوی که اخیرا گفته شده از بیمارانش در قبال ارائه خدمات هزینه دریافت می‌کند، افزود: البته ما گزارشی درباره دریافت وجه از بیماران از سوی انجمن حمایت از بیماران کلیوی نداشته‌ایم. انجمن حمایت از بیماران کلیوی، نهادی است که سابقه فعالیت چند دهه‌ای داشته و 170 شعبه نیز در سراسر کشور دارد. در عین حال اگر با چنین موضوعی درباره این انجمن‌ها مواجه شویم، حتما آن را رسیدگی می‌کنیم.

ایازی در پاسخ به اینکه آیا از نظر قانونی انجمن‌های پزشکی مجاز به دریافت هزینه از بیماران هستند؟ گفت: اگر انجمن‌ها بتوانند از خیرین برای ارائه خدمات و کمک به بیماران استفاده کرده و از این محل برای بیماران هزینه کنند، مشکلی وجود ندارد. این درحالی‌است که طبق قانون انجمن‌های خیریه می‌توانند برابر تعرفه‌ای که وجود دارد، از بیماران‌شان وجه دریافت کنند و این اقدام منعی ندارد، اما اگر بتوانند از کمک خیرین استفاده کنند، می‌توانند هزینه دریافت نکنند.

معاون اجتماعی وزیر بهداشت درباره نحوه نظارت‌های وزارت بهداشت نسبت به عدم دریافت هزینه‌ای بیش از تعرفه‌های تعیین شده از سوی انجمن‌ها، گفت: در زمینه نظارت‌ها اگر احیانا گزارشی به ما برسد و احساس کنیم که تخلفی در انجمن‌ها صورت گرفته، اقدامات نظارتی خود را انجام می‌دهیم.

105105

کد خبر: 642552

وب گردی

وب گردی